Harley-Davidson Forty-Eight

Описание и технические характеристики

Этот мотоцикл поможет вам громко заявить о себе. Мир впервые увидел этот культовый восьмилитровый бак в 1948 году. Но мир еще никогда не видел его на ТАКОМ мотоцикле. Forty-Eight. Характерный «бульдожий» дизайн и мощь 1200-кубового двигателя Evolution. Массивная 49-мм вилка, регулируемая задняя подвеска, литые колёса из алюминиевого сплава, тормозные диски плавающего типа и мощные тормоза придают этому мотоциклу высокую управляемость и комфорт.

Показанные на фотографиях мотоциклы и их спецификации могут отличаться от доступных в вашем регионе. За подробностями обращайтесь в наш дилерский центр.

Это интересно: Мотоцикл Yamaha YZF 600 R Thundercat 2004 (видео)

Economy

There’s no fuel economy read-out on the Iron or Forty Eight dash, so as we’re not in control of the fuel stops on a launch, it’s not possible to give a tested economy figure. Harley claims 54mpg for the 1200 Evolution engine, which given the 12.5 litre tank of the Iron 1200 would promise a range to dry of 149 miles.

The Forty Eight’s 7.9 litre tank would be onto vapour after 94miles given these figures, though I know of one Harley owner who’s had 100 miles while riding their Forty Eight – they had to ride very carefully to get that, but told me that 80 miles between filling stations is easy.

Tourers these are not, and you’d buy a Forty Eight because of that tiny ‘peanut’ tank’s silhouette, not because you want to commute 100 miles every day.

2010 Harley Davidson Forty-Eight[edit | edit source]

The 2010 MY Harley Davidson Sportster Forty-Eight sports an air-cooled, 1200cc, Evolution V-twin powerhouse mated to a six-speed manual transmission, and can produce 107 Nm of torque at 4000 rpm. It is the newest addition to the House Milwaukee 2010 line-up, and addresses a wide variety of riders, thanks to its design which incorporates classic and modern cruiser elements.

The highlights for this model are the solo seat with a low, 26″ seat height, the fat tires, the 16″ blacked-out, black steel laced wheels, the under-mounted mirrors, a telescopic fork with wide triple clamps, a chopped front fender, a chopped rear fender, a side-mounted licence plate, a peanut-shaped fuel tank, and a lowered suspension package.

Comfort

With its mid-mounted pegs, you’d expect the Iron 883 to be the more comfortable of the two, and in some ways it is – you’re able to take the weight off your bum by pushing yourself up off your legs, but while it’s not possible with the Forty Eight’s forward controls, I found that machine a little more easy-going. To be honest, it’s probably as much to do with the shape of the seat as it is the shape of my behind, and realistically, you’re not going to smash out hundreds of miles on either motorcycle without a break. Once again though… That. Is. Not. What. These. Bikes. Are. About.

The Forty Eight’s smaller tank might be an advantage if anything, as it encourages more frequent breaks for a stretch, a coffee, and reflection on how damned lucky you are to be a biker.

2018 Harley-Davidson Iron 1200 and Forty Eight Special

Model

Iron 1200

Forty Eight Special

Price

Vivid Black £9,395; Colour £9,645

Vivid Black £9,995; Colour £10,245

Engine

1202cc air-cooled V-twin

1202cc air-cooled V-twin

Power

65.7bhp (49kW) @ 6,000rpm

65.7bhp (49kW) @ 6,000rpm

Torque

70.1lb-ft (96 Nm) @ 3,500rpm

70.1lb-ft (96 Nm) @ 3,500rpm

Bore x Stroke

88.9×96.8mm

88.9×96.8mm

Compression ratio

10:1

10:1

Transmission

6-speed, belt final drive

6-speed, belt final drive

Brakes

Two-piston sliding caliper front and rear

Two-piston sliding caliper front and rear

Front suspension

39mm unadjustable

49mm unadjustable

Rear suspension

Twin shocks, adjustable for preload

Twin shocks, adjustable for preload

Rake

30°

30.2°

Trail

117mm

135mm

Lean angle

28° right, 27° left

27.1° left and right

Ground clearance

140mm

110mm

Wheelbase

1,515mm

1,495mm

Front tyre

100/90B19 57H

130/90B16 73H

Rear tyre

150/80B16 77H

150/80B16 77H

Kerb weight

256kg

256kg

Fuel economy

54mpg (claimed)

54mpg (claimed)

Tank size

12.5 litres

7.9 litres

Seat height

735mm

705mm

For more information, visit www.harley-davidson.com/gb

To insure this bike, click here

10 The V-Twin Motor Epitomizes Traditional Harley Characteristics

Via wallpaperaccess.com

The 2022 Harley-Davidson Forty-Eight retains the same 1202cc air-cooled Evolution v-twin motor that is offered with the outgoing model year. This is a pushrod 2-valve per cylinder motor that gives out 66 hp and 73 lb-ft of torque. The motor comes mated to a 5-speed gearbox and the power is sent to the rear wheel via a belt drive system.

Via: Harley-Davidson of Staten Island

The mid-range is where the Forty-Eight comes into its own. The motorcycle is an excellent cruiser and could easily do the highway speeds with no stress. With the peak torque coming in at a lazy 3,500 RPM, it is perfect for someone who likes to cruise at a relaxed pace. However, the transmission retains the typical Harley characteristics, like the clunky shift noise and imprecise gearshift.

What’s the difference?

The point of having several similar-looking-at-first-glance bikes in its range is that H-D is trying to offer something for every rider. Here are the key differences between the two new machines…

Harley Davidson

Iron 883

Forty-Eight Special

Footpegs

Mid-mounted

Forward-mounted

Handlebars

Mini-Ape

Tallboy (less swept back than the apes)

Front wheel

19-inch

16-inch

Front tyre

100/90B19

130/90B16

Fuel tank

12.5 litres

7.9 litres

Seat height

735mm

705mm

Fork diameter

39mm

49mm

There are other changes, like the seat shape, the wider-spaced yokes of the Forty Eight, the wheel design, the finishes on the engine and of course the cowl (and gaiter) on the Iron. All of these are option parts that you could use to modify your Harley to suit you, but the point is that you can buy the machine that fits you best, and looks as close as possible to how you want it. Just be prepared to want to tweak it once you’re bought in – Harley-Davidson dealerships are very welcoming places, and it’s easy to suddenly feel the need to ‘just make one more change’…

The key thing is that, despite these machines sharing an engine and frame (what other manufacturer doesn’t do this?), they’re very different to ride.

2012 Harley Davidson Forty-Eight[edit | edit source]

The 2012 MY Harley Davidson XL1200X Forty-Eight sports an air-cooled, 1202cc, Evolution V-twin powerhouse paired to a five-speed manual transmission, and can produce 107 Nm of torque at 400 rpm. It addresses riders who want a more clean look to their machine, with no unnecessary visual embellishments.

Inspired from the 60’s cafe racers and bobers, this machine comes with a solo seat, a chopped rear fender, slammed handlebars with a speedometer and under-mount mirrors, a wide front tire, a chromed exhaust system, and a number of blacked-out parts that give it an inconspicuous aggressiveness.

2015 Harley Davidson Forty-eight[edit | edit source]

The 2015 MY Harley Davidson Forty-eight sports a 1202cc, air-cooled Evolution engine that produces 98 Nm of torque, enough to tackle all kinds of roads, from motorways to steep, uphill mountain roads. It has all the modern technology found on its Sportster siblings, but with some visual features that really set it apart from the flock: the drag-style, blacked-out handlebars with under mount mirrors, the back end is as lean and clean as possible, with a minimalist look, plus the Hard Candy Custom paint scheme, which adds to the uniqueness of the Forty-eight in the world of cruiser production motorcycles.

Значительные изменения по модельному году

1971 900cc Boattail Sportster XLCH. Этот мотоцикл имеет спроектированную Уилли Джи Дэвидсоном заднюю часть из стекловолокна, выпускаемую всего два года выпуска.

Harley Davidson XLCR 1977 года

  • 1957 Представлен верхнеклапанный двигатель Ironhead.
  • 1958 Представлены туристические модели XLH с высокой степенью сжатия и более спортивные модели Competition Hot XLCH.
  • 1967 Представлен электрический запуск на XLH
  • 1972 г. Верхнеклапанный двигатель “Ironhead” объемом 1000 куб. См заменяет 900 куб. Заявленная мощность составляла 61 л.с. (45 кВт) при 6200 об / мин, а максимальная скорость – 116 миль в час (187 км / ч).
  • 1975 Переключен на левое переключение передач (мандат DOT)
  • 1977 и 1979 Двойные выхлопные «сиамские» патрубки, представленные на гоночном автомобиле XLCR Вилли Дж. Дэвидсона в 1977 году на всех моделях 1979 года, наряду с треугольной рамой и задним гидравлическим дисковым тормозом, также представленными на XLCR. В 1977 году была выпущена ограниченная серия Confederate Edition Sportster сроком на один год.
  • 1979 В прошлом году для кикстарта только XLCH, всего 141 выпущено.
  • 1985 Последний год для верхнеклапанного двигателя “Ironhead”.
  • 1986 Представлен двигатель Evolution объемом 883 куб. См и 1100 куб. См.
  • 1988 Двигатель объемом 1200 куб. См заменяет двигатель объемом 1100 куб. См.
  • 1988 Карбюратор с постоянной скоростью заменяет карбюратор типа «бабочка».
  • 1991 Пятиступенчатая коробка передач заменяет четырехступенчатую.
  • 1991 Ременный привод заменяет цепной привод на 883 Deluxe и всех моделях 1200.
  • 1993 Ременный привод стал стандартом для всех Sportster.
  • 1994 Улучшенный масляный бак, поддон аккумуляторной батареи и сцепление стали стандартными.
  • 1994 Новая электрическая система с герметичными разъемами.
  • 1995 Электронный спидометр заменяет механический.
  • 1996 Представлена ​​модель XL1200C Custom.
  • 1998 XL1200S получает две свечи зажигания и высокопроизводительные кулачки
  • 2000 Введены герметичные ступичные подшипники и обновлены четырехпоршневые тормозные суппорты.
  • 2003 Последний год для двигателя Evolution, установленного на раме.
  • 2004 г. Совершенно новая рама, включая двигатель на резине для снижения вибрации. Устранение люка трансмиссии, Hamcan новой формы, Балансировочная труба выхлопа перемещена из-под воздушного фильтра и замаскирована и спрятана за глушителями, чтобы показать больше двигателя, правая боковая панель масляного бака нового более гладкого стиля с нажимной и поворотной заливной горловиной / масломерным щупом, и ранее открытая батарея теперь заключена в соответствующую боковую панель слева
  • 2005 Увеличен задний мост до 1 дюйма (25,4 мм) для повышения устойчивости.
  • 2006 Новый XR1200 анонсирован на выставке Intermot в Кельне, Германия. XR1200 – первый Harley-Davidson, использующий впрыск топлива DDFI II с пониженной тягой. Будет выпущен в конце 2006 года. Внедрение косозубых шестерен в трансмиссии (2-5).
  • 2007 г. Система впрыска топлива заменяет карбюрацию на всех моделях.
  • 2008 г. передний мост увеличен с 3/4 дюйма до 25 мм, задний мост уменьшен с 1 дюйма (25,4 мм) до 25 мм.
  • 2009 «Один размер для всех» заменен передним крылом на улучшенный контур, чтобы соответствовать диаметрам колес каждой модели.
  • 2010 г. Блок управления двигателем перемещен, чтобы позволить больше вариантов выбора сидений послепродажного обслуживания. Возможность установки бокового номерного знака на некоторых моделях
  • 2014 г. новый жгут проводов, новые увеличенные тормоза, опция антиблокировочной системы тормозов (ABS), доступ без ключа, новый спидометр с индикатором передачи / тахометром, увеличенная степень сжатия двигателя, каталитический нейтрализатор

Engine, gearbox and exhaust

The 1202cc air-cooled V-twin engine is shared between the bikes. It’s the same one as in the original Forty Eight, and it makes 36% more torque than the Iron 883’s motor. It’s great to still see a manufacturer capable of putting out traditional air-cooled engines when Euro 4 emissions regulations have seen the end of so many others.

The exhaust isn’t going to upset your neighbours (though there are hundreds of after-market options), but there’s still the distinctive throb from this massive powertrain; you certainly won’t be disappointed if you decide to stick with the standard pipes. That pulsing does translate into a degree of vibration through the pegs when revving high, but I didn’t find it annoying. Saying it adds character is something too easily pinned on a bike, but it really does apply here.

Gear changes are typical Harley – you won’t find any fancy quick-shifters, and clutchless shifts are hard to do smoothly. Pull in the heavy, non-span-adjustable cable-operated clutch, put some weight on the lever, and the ’box will clunk satisfyingly into place. It’s not about fast changes for optimum lap times, it’s about a more leisurely pace of ride. Still reading? Good; perhaps you’re the kind of rider that understands the pleasure that can be had by kicking back and taking it easy sometimes.

Of course, some riders are too fast for a Harley-Davidson; they absolutely need all the performance offered by today’s hyperbikes on the road. But others seem happy to go a little slower sometimes, like Harley-owning six-time British Superbike Champion Shakey Byrne. Or Formula One World Champion Jenson Button.

8 Highway Riding Experience Is Pretty Mediocre

Even though the v-twin motor feels at home when cruising on the highways, many other factors make the 2022 Harley-Davidson Forty-Eight pretty much unbearable during cruising. The biggest factor of that is the lack of wind protection on offer, which tires out the rider. The heavy vibrations at higher revs are a major deterrent too.

The motor hits a roadblock as the revs climb close to 6,000 RPM and that makes it a terrible proposition if you intend to go above 80 mph. There is no top-end performance, and all that the rider gets is more vibration and harshness. The ride quality is mediocre, and the ride is a bit unsettling.

4.

Узнать Sportster на улице проще всего по закрепленному на руле круглому спидометру, маслобойку справа под седлом и выставленным напоказ двум задним аммортизаторам. И, пожалуйста, никогда не говорите, что Sportster – чоппер (с этим термином вообще следует быть осторожным) или круизер! Это просто компактный классический мотоцикл, эдакий «входной билет» в мир Harley-Davidson. Самый, повторюсь, скромный и доступный, но при этом, отнюдь не самый неинтересный! Правда, в нашей стране, где многое поставлено с ног на голову и понты, порой, играют главную роль, Спортстеры считаются не особо престижными мотоциклами и их владельцев, говорят, даже не принимают в некоторые мотоклубы.

Economy

There’s no fuel economy read-out on the Iron or Forty Eight dash, so as we’re not in control of the fuel stops on a launch, it’s not possible to give a tested economy figure. Harley claims 54mpg for the 1200 Evolution engine, which given the 12.5 litre tank of the Iron 1200 would promise a range to dry of 149 miles.

The Forty Eight’s 7.9 litre tank would be onto vapour after 94miles given these figures, though I know of one Harley owner who’s had 100 miles while riding their Forty Eight – they had to ride very carefully to get that, but told me that 80 miles between filling stations is easy.

Tourers these are not, and you’d buy a Forty Eight because of that tiny ‘peanut’ tank’s silhouette, not because you want to commute 100 miles every day.

Handling, suspension, chassis and weight

Besides preload on the pair of rear shocks, neither bike has any adjustment. Despite the Forty Eight carrying thicker forks than the Iron 1200 – set in wider yokes – there’s no obvious difference in the feel of the setups. Given that the machines weigh 256kg ready to ride, it shouldn’t be too surprising that neither has particularly forgiving suspension; a combination of weight management, low ride height and relatively short travel means bumps in the road can feel somewhat harsh.

Push hard and you’ll soon find the limits of ground clearance with both these bikes. The Iron will scrape at 28° on the left and 27° on the right (where the exhaust is fitted on both). The Forty Eight, with its forward-mounted pegs, offers 27.1° on either side. Both have hero blobs to warn you if you’re getting a little enthusiastic, but both will also very quickly touch down the bottom of the exhaust. If those scrapes – which you have to get on your hands and knees to see – are likely to bother you, you’ll just need to shift your body weight off to the inside of the corners a little to prevent it.

The 2022 Harley Davidson Forty-Eight: Part Bobber, Part Bulldog

Contents

The big evolution engine powers the Forty-Eight as a member of the 2022 Harley Davidson lineup. The last remaining bike running the air-cooled, blacked-out, 1200cc Evolution Engine, it churns out a solid 60 hp and 73 lb-ft of torque.

The Forty-Eight is fitted with a 2.1-gallon peanut tank, sitting above the fat tire out front, the bike has an aggressive bulldog stance. In keeping with its American-made heritage, the Forty-Eight brings the stance, style, and sound expected from a Harley Davidson.

3 Color choices for the 2022 Harley Davidson Forty-Eight: Vivid Black, Reef Blue, White Sand Pearl.

The 2022 Harley Davidson Forty-Eight starts at $12,299 USD / $13,999 CAD.

On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new 2022 Harley Davidson Forty-Eight in one place.

2018 Harley-Davidson Iron 1200 and Forty Eight Special verdict

If you read this review purely for the facts and stats, you’re probably thinking ‘why the hell would I ride one of those’. But the fact that you’ve got this far makes me think you’re a little more open-minded than the keyboard warriors who plague social posts about these machines.

In many ways, owning a Harley makes little logical sense; these two aren’t that practical, they’re not very fast by modern every-day bike standards, and they’re not overly comfortable. But despite all that, they’re enormously pleasurable to ride. They’re the kind of bikes that you just can’t help but look back at as you walk away after parking up.

Personally, it’s the Forty Eight Special that does it for me. I’ve long been a fan of the ‘standard’ Forty Eight, but the higher bars just feel so much more, well, bad-ass. Cruising through the beautiful scenery of our Croatian launch, I couldn’t help thinking just how great all forms of biking are. When I get home I’ll enjoy going fast on my own KTM, but there’s definitely a Harley-Davidson-shaped space in my garage…

5 Looks Super Cool

Being in continuous production from 2010, the design sees no major changes from the yesteryear models, and that is not a bad thing. The 2022 Harley-Davidson Forty-Eight looks impressive from all angles and has got road presence like no other competitors.

The front end gets a conventional circular halogen headlight with chrome bezel, fat 130 section Michelin Scorcher tire, and the backed-out handlebar. The 9-spoke alloy wheels, chrome exhaust, and single seats add to the looks. The rear is very simplistic and is highlighted by the halogen taillight and indicators, curved fender, and 150 section rear tire.

Достоинства и недостатки

Как и у любого транспортного средства, не обошлось у «Харлея» и без недостатков. Но их можно отыскать не так уж много:

  • высокая стоимость оригинальных запчастей;
  • маленькое сиденье (подойдет только для одного пассажира);
  • специфический размер болтов, имеющих дюймовую резьбу.

В остальном это настоящее сокровище на колесах:

  • отличные тормоза (и передние, и задние);
  • большие и удобные зеркала;
  • быстрый разгон;
  • привлекательный внешний вид;
  • экономичный расход топлива;
  • комфортная посадка и удобный руль;
  • подвеска, которой будут не страшны российские дороги;
  • современная охлаждающая система.

Harley-Davidson Forty-Eight Questions & Answers (FAQs)

What is the Harley-Davidson Forty-Eight Seat Height?

The Harley-Davidson Forty-Eight seat height is 710 mm .

Helpful (194)

What is the Power Output of Harley-Davidson Forty-Eight?

The maximum power output of Harley-Davidson Forty-Eight is 60 hp and the maximum torque is 96 Nm .

Helpful (71)

What is the Engine Displacement of Harley-Davidson Forty-Eight?

The Harley-Davidson Forty-Eight has a 1202 cc 2 Cylinder, Air-Cooled, 4 Valve, Evolution engine.

Helpful (79)

What is the Tyre Type of Harley-Davidson Forty-Eight?

The Harley-Davidson Forty-Eight has Radial, Tubeless Tyre Type.

Helpful (138)

Harley-Davidson Forty-Eight Chassis

115th Anniversary

A one-piece, engine and transmission unit dictates frame design, so the factory started out with its usual tubular-steel, dual-downtube, dual-cradle skeleton. The steering head is set for 30.2 degrees of rake to give 5.3 inches of trail; perfect for the fat, 16-inch, 130/90 front tire. Robust 49 mm front forks reinforce the beefiness afforded by the front tire, and the rear shock comes with a screw-adjuster for easy preload adjustment. Suspension at both ends comes slammed to the max for a low, 26.2-inch laden seat height and 3.9 inches of ground clearance. Of course, not only does this lower the overall center-of-gravity, but it also looks really Boss with the fat, 16-inch wheels.

Disc brakes bind the hoops, but the front wheel only has a single caliper. At 551 pounds soaking wet, it is almost heavy enough to justify going with dual front brakes. ABS is available is an option (on all but the 115th Anniversary model on which it was standard), just bear in mind that it will lengthen your minimum braking distance; the price you pay for traction protection.

Frame:Mild steel, tubular frame; circular section, stamped junctions; MIG welded
Suspension, Front/ Travel:49 mm fork set, free valve right hand and cartridge-style left hand/ 3.6 in.
Suspension, Rear/ Travel:Variable rate spring over 36 mm piston nitrogen gas-charged emulsion-style shock with thread-style preload adjustments/1.6 in.
Exhaust:Chrome, staggered shorty exhaust with dual slash-cut mufflers
Wheels:Black, Split Nine-Spoke Cast Aluminum w/ Machined Highlights
Wheel, Front:16 in. x 3 in. (406 mm x 76 mm)
Wheel, Rear:16 in. x 3 in. (406 mm x 76 mm)
Brakes, Front:300 mm floating rotor, Dual-piston front caliper
Brakes, Rear:260 mm uniform expansion rotor, Dual-piston rear caliper
Tire, Front:Michelin Scorcher 130/90B16 73H
Tire, Rear:Michelin Scorcher 150/80B16 77H

Технические характеристики Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Двигатель Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Двигатель Evolution, four stroke, 45 V-Twin, OHV, 2 valves per cylinder. Объём двигателя 1202 cc / 73.4 cu in. Диаметр цилиндра х Ход поршня 88.8 x 96.8 mm Макс. Крутящий Момент 96 Nm / 9.8 kgf-m / 70.8 ft/lbs./ @ 3500 rpm Степень Сжатия Shorty-dual exhaust with blacked out mufflers Питание двигателя Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) Стартер Electric Система зажигания Digital CDI Макс. момент, Нм. 96 Макс. крутящий момент на об/мин. 3500 Engine management system Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight

Трансмиссия Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Передаточные Числа Swingarm Mild steel, rectangular tube sections, stamped junctions; MIG welded КПП 5 Speed Главная передача Belt

Размеры и масса Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Емкость Топливного Бака 7.9 L / 2.1 US gal Высота Сиденья Unladen 710 mm / 28.0 in. Колесная база 1495 mm / 58.9 in. Размеры Length 2210 mm / 87.0 in Колея 132 mm / 5.2 in. Дорожный Просвет 110 mm / 4.3 in Мокрый вес 252 kg / 556 lbs объем масла 2.6 L / 0.69 US gal

Ходовая часть и тормоза Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Задний Тормоз Single ∅300mm disc, 2 x ∅38mm piston calipers Задняя Шина 150/80 B16 77H Передние Тормоза Single ∅300mm disc, 2 x ∅38mm piston calipers Передняя Шина 130/90 B16 73H Задняя подвеска Emulsion technology rear shocks with 50 mm range of pre-load adjustability and an under-seat, rear shock suspension adjustment wrench Передняя Подвеска Front forks with cartridge dampening technology

Прочие характеристики Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 2016

Год 201 6 Rake 29.6 Front Wheel Cast aluminium, 9 double spoke, black, machined highlights Rear Wheel Cast aluminium, 9 double spoke, black, machined highlights Cooling system Air cooled

1.

Harley-Davidson Sportster Самый маленький и самый доступный мотоцикл в модельном ряду. Он же, пожалуй, и самый классический. Эта линейка выпускается, страшно сказать, аж с 1957 года! Из названия видно, что задумывался этот мотоцикл как спортивный. В каких только видах мотогонок не участвовали Спортстеры! На них гонялись и по асфальту, и по треку и даже по грязи. Именно Sportster, благодаря своим спортивным успехам, когда-то был признан №1 в Америке. Большая единица на одной из фирменных харлеевских эмблем (вы наверняка хоть раз ее видели) символизирует первое место марки на всевозможных подиумах.

2014 Harley Davidson Forty-eight[edit | edit source]

The 2014 MY Harley Davidson Forty-eight sports an air-cooled, 1202cc Evolution powerhouse that produces 96 Nm at 3750 rpm. It also features some state-of-the-art technologies like anti locking, upgraded brakes, a new closed loop exhaust system and redesigned ergonomic hand controls, all to make life behind the bars as easy as possible.

On the visual side of things, the looks are dominated by a far front tire, mounted on a lace-spoked wheel, at the end of a beefy front fork. The slammed handlebars have under mount mirrors, for an authentic drag-style look, while the rear end has been kept as clean as possible. The Hard Candy Custom paint adds an one-of-a-kind touch to this machine.

Описание Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 115th Anniversary 2018

Описание мотоцикла Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 115th Anniversary 2018 находится в очереди на публикацию статьи. Анонс: Сегодня чуть ли не под каждый нарождающийся на свет мотоцикл маркетологи стремятся выкроить свою нишу. Тот — дорожный спорт, этот — прогулочный эндуро. А вот к какому классу отнести мотоцикл, в котором всего понемногу? Хороший байк должен обладать надежным двигателем, иметь удобную эргономику и простое управление …

Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 115th Anniversary не продающийся в России мотоцикл . Несмотря на то, что хорошие модели мотоциклов отличаются весьма солидной ценой, а сезон их использования относительно короткий, рынок мототехники стремительно развивается. А если верить словам дилеров, то некоторые модели недавно выпущенных мотоциклов в начале сезона расходятся как горячие пирожки, и привезенных в Россию моделей явно не хватает для полного удовлетворения потребительского спроса.

Мотоцикл давно перестал быть альтернативой автомобиля, и забыты те времена, когда эту технику покупали только потому, что не хватало денег на полноценный автомобиль. Сейчас двухколесные транспортные средства во многих случаях можно назвать чудесами техники, и их стоимость может сравниваться с ценой на престижные автомобили.

Многие люди стали покупать мотоциклы для увлечений, так как езда на них или даже коллекционирование стали хорошим развлечением для многих людей. Многие мотоциклы, например Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight 115th Anniversary технические характеристики которого позволяют назвать модель престижной маркой, пользуются спросом как у начинающих, так и у опытных мотоциклистов.

Harley-Davidson → Новые мотоциклы Harley-Davidson Iron 1200 2018 и Harley-Davidson Forty-Eight Special 2018

Компания Harley-Davidson расширяет модельный ряд Sportster и представила два новых мотоцикла: Iron 1200 и Forty-Eight Special. Новинки являются приятным дополнением к уже существующим моделям (Forty-Eight, 1200 Custom и Roadster), которые комплектуются 1202-кубовым мотором H-D Evolution V-Twin.

Мотоциклы Harley-Davidson Iron 1200 и Harley-Davidson Forty-Eight Special вдохновлены кастом-байками с небольшими рулями эйп-хэнгер, а топливные баки покрашены в стиле 70-х.

Harley-Davidson Iron 1200 2018 — больше, чем просто Iron 883 с более крупным мотором. Дополнительные 319 см3 имеют значение, так как обеспечивают значительный прирост крутящего момента (+36%).

Особенности модели:

— руль эйп-хэнгер — круглая фара с черным обтекателем — специальная расцветка топливного бака — одноместное седло в кафе рейсерском стиле — цвета Vivid Black, Twisted Cherry и Billiard White (на выбор) — двигатель, покрашенный в темные цвета — 9-спицевые колёса — антиблокировочная система — система Harley-Davidson Smart Security — цена 9 999 долларов (в США)

Harley-Davidson Forty-Eight Special 2018 — имеет такой же мускульный дизайн передней части, как и стандартная модель Forty-Eight, комплектуется 130-мм передней резиной и 49-мм вилкой с большими траверсами

Важной особенностью модели являются руль эйп-хэнгер, хромированные крышки мотора и выхлопные экраны. Топливный бак имеет специальную аэрографию с лого H-D. Цвета: Vivid Black, Wicked Red и Billiard White

Среди прочих особенностей можем отметить 9-спицевые колёса, резину Michelin Scorcher 31, систему АБС и систему H-D Smart Security

Цвета: Vivid Black, Wicked Red и Billiard White. Среди прочих особенностей можем отметить 9-спицевые колёса, резину Michelin Scorcher 31, систему АБС и систему H-D Smart Security.

Harley-Davidson Forty-Eight Special 2018 оценивается в 11 299 долларов (в США) на уровне моделей Forty-Eight и Roadster.

Harley-Davidson Iron 1200 2018

Harley-Davidson Forty-Eight Special 2018

  • kim
  • Ким
  • 22 февраля 2018 в 17:34
  • ?

Только зарегистрированные пользователи могут оставлять . Войдите, пожалуйста, или зарегистрируйтесь.

мотоблоги, Harley-Davidson, Новые мотоциклы Harley-Davidson Iron 1200 2018 и Harley-Davidson Forty-Eight Special 2018

Поделитесь в социальных сетях:FacebookXВКонтакте
Напишите комментарий