Benelli TNT899 Century Racer Limited Edition

Discontinued production models

Super athletes / superbikes

  • Tornado Tre 900 (100 kW / 136 PS, 100 Nm, fully adjustable chassis)
  • Tornado Tre 900 LE (Limited Edition), 100 kW / 136 PS, 100 Nm, fully adjustable Öhlins chassis, Marchesini forged wheels.
  • Tornado Tre RS (105 kW / 143 PS, 100 Nm, fully adjustable chassis)
  • Tornado Tre 1130 (120 kW / 163 PS, 124 Nm, fully adjustable chassis)

Naked bikes

  • BN 600 R (60 kW / 81 PS, 52 Nm)
  • TNT 899 (88 kW / 120 PS, 88 Nm, fully adjustable chassis)
  • TNT 899S (88 kW / 120 PS, 88 Nm, fully adjustable 43 mm suspension fork)
  • TNT Café Racer 899 (88 kW / 120 PS, 88 Nm, fully adjustable chassis, pillion cover, front spoiler, carbon applications, stub handlebars)
  • TNT Century Racer 899 (88 kW / 120 PS, 88 Nm, anniversary model 100 years Benelli, fully adjustable chassis, wave brake discs, radial Brembo brake calipers, front spoiler)
  • TNT 1130 (95 kW / 129 PS, 110 Nm, without Kat: 101 kW / 137 PS, adjustable strut)
  • TNT Sport evo (95 kW / 129 PS, 110 Nm, fully adjustable chassis, radial Brembo brake calipers, front spoiler)
  • TNT Café Racer (95 kW / 129 PS, 110 Nm, fully adjustable chassis, pillion cover, front spoiler, carbon applications, stub handlebars)
  • TNT Titanium (95 kW / 129 PS, 110 Nm, fully adjustable chassis, forged wheels, titanium silencers, various carbon parts)
  • TNT GP Racer (95 kW / 129 PS, 110 Nm, fully adjustable chassis, various carbon parts) – one-off
  • TNT Carbonium (95 kW / 129 PS, 118 Nm, fully adjustable chassis, forged wheels, dry clutch, various carbon parts) – unique item
  • TNT R160 (114 kW / 155 PS, 120 Nm, fully adjustable chassis, hydraulic dry anti-hopping clutch, carbon silencer, wave brake discs, carbon front spoiler)
  • TNT Century Racer (95 kW / 129 PS, 110 Nm, anniversary model 100 years of Benelli, fully adjustable chassis, wave brake discs, radial Brembo brake calipers, front spoiler)
  • TNT R (116 kW / 157 PS, 120 Nm, fully adjustable chassis, 50 mm Marzocchi fork, hydraulic dry slipper clutch, carbon silencer, carbon fenders, carbon belly pan, wave brake discs, radial Brembo brake calipers)

Sports Tourer

  • TreK 899 (80 kW / 108 PS, 88 Nm)
  • TreK 1130 (92 kW / 123 PS, 112 Nm, adjustable shock absorber)
  • TreK 1130 Amazonas (92 kW / 123 PS, 112 Nm, adjustable shock absorber)

Мотоциклы Benelli

Год основания: 1911

Место нахождения: Город Пезаро, Италия

Benelli (Бенелли) — известный итальянский производитель мотоциклов и скутеров. В данный момент компания принадлежит китайской Qianjiang Group.

История компании начинается в Италии в 1911 году, что делает Benelli (Бенелли) одним из старейших производителей мототехники. Первоначально компания представляла собой простую ремонтную мастерскую, которая, однако, могла сама производить необходимые запчасти для велосипедов и мотоциклов.

Свой первый 75-кубовый двухтактный двигатель Benelli (Бенелли) создали в 1920 году. Он сразу был адаптирован к велосипедной раме, а уже в следующем году компания выпустила мотоцикл с модернизированным 98-кубовым двигателем. Уже через два года один из сыновей основателя компании, начинает выступать в итальянском чемпионате. На специально модернизированном мотоцикле Benelli 175 он выигрывает в 1927, 1928, 1930 и 1931 годах, при чем в 1931 мотоцикл уже был с двойным рапредилительным валом (DOHC).

Перед войной Benelli (Бенелли) успевает выпустить четырехцилиндровый гоночный мотоцкл с двигателем объемом 250 куб. см., а после этого производство практически останавливается до 1949 года. Однако уже к 1951 году Benelli (Бенелли) выпускает широкую линейку мотоциклов — 98 и 125-кубовые легкие модели и более мощные 350 и 500-кубовые байки. Потребность в недорогих средствах передвижения в послевоенной Италии сделали данные модели весьма популярными и они с успехом конкурировали с другими итальянскими марками.

В 1962 году Benelli (Бенелли) приобретает компанию Motobi и наращивает производство и количество работников. В 1969 году выпускается успешная модель Benelli Tornado 650, предназначенная в первую очередь для рынков США и Великобритании. Данный мотоцикл отличался надежностью и хорошими динамическими характеристиками — максимальная скорость составляла порядка 180 км./ч. Производство этой модели продолжалось до 1974 года, когда ее заменила серия Multis.

В конце 60-ых Benelli (Бенелли), как и многие европейские мотопроизводители оказалась в кризисе из-за жесткой конкуренции с японскими компаниями. Несмотря на то, что Benelli все еще продает большое количество популярных 350-кубовых мотоциклов на рынке США, более современные мотоцклы Honda значительно уменьшили рыночную долю компании.

В 1973 году компанию Benelli (Бенелли) и ее конкурента Motto Guzzi приобретает аргентинец Александро Де Томазо. После этого, налаживается разработка и выпуск много-цилиндровых мощных моделей, таких как «350 Quatro» и «500 Quatro», а также удивительный мотоцикл с 6-цилиндровым рядным двигателем объемом 750 куб. см. Это позволяет мотоциелам Benelli (Бенелли) успешно конкурировать с японскими моделями, но из-за финансовых трудностей в 1988 году компания реформируется в «Guzzi Benelli Moto S.p.A.», а заводы в Пезаро, с которых и началась история Benelli (Бенелли) продаются.

В конце 90-ых компания Benelli (Бенелли) начинает возрождаться, выпуская успешные модели, такие как спортбайк Benelli Tornado 900 Tre и серия TNT, Сейчас Benelli (Бенелли) принадлежит китайской Qianjiang Group и выпускает широкий спектр мототехники, от малокубатурных скутеров, до мощных дорожных мотоциклов.

history

Benelli 750 Sei, the first mass-produced motorcycle with a six-cylinder engine

The series production of motorcycles by Benelli began in 1921. In the motorcycle world championship in 1950 Dario Ambrosini and Kel Carruthers in 1969 won the title in the 250 cc class. In 1971, the Argentine entrepreneur Alejandro de Tomaso took over the company. In 1974, the Benelli 750 Sei was the first series-produced machine with a six-cylinder engine . The details of the engine are similar to that of the Honda CB 500 Four .

Due to a lack of demand, the production of motorcycles was stopped in the mid-1980s and only resumed in 1992 under the direction of Andrea Merloni, who bought up the remains of the company and the brand name. Merloni’s family owns a large kitchen and bathroom equipment company in Italy. He successfully started producing scooters . In 2002 Benelli presented the super sports car Tornado Tre 900 , which was powered by a three-cylinder in- line engine. Two years later followed the naked bike TNT ( Tornado Naked Tre ) with a Tornado engine enlarged to 1130 cm³ .

On October 1, 2005, the company was sold to the Chinese two-wheeler and engine manufacturer Qianjiang, which wants to keep the “Benelli” motorcycle brand. From 2006, the engines were no longer to be made to order by Moto Morini , but by Benelli in Pesaro itself.

In July 2016 the company was declared bankrupt by the Pesaro court due to an unpaid invoice from the supplier WP for € 120,000 from 2007. In the late summer of 2016, the Higher Regional Court in Ancona overturned this decision.

Product Details

This Benelli TNT 899 power control chip module simply wires inline with the signal wire of the factory IAT (IAT) sensor, which is a standalone probe or the part of the integrated Mass Air Flow (MAF, MAP, TMAP, etc.) sensor, and plugs into the exhaust air fuel sensor harness on emission-controlled bikes. setup needs no skill, you can conduct a Do-it-Yourself setup as long as you are slightly mechanical and electrical minded. Augment the HP potential of your Benelli TNT 899 and say goodbye to lean stock programming with the EVO-Tech fuel programmer in less than an hour. EVO-Tech is a fully adjustable power control chip module that is available for fuel injected motorcycles. It connects into your Benelli TNT 899’s engine sensors and once connected, it reprograms your bike’s ECM to optimize the Air / Fuel Ratio by remapping the lean stock fuel map settings. The EVO-Tech Benelli TNT 899 tuner chip custom-tunes your power source for a full-power ride. With this complete HP enhancement, your ECU chip breaks free from the stock pre-programmed barriers and unleashes the Benelli TNT 899 engine’s HP potential. This Benelli TNT 899 Performance Chip allows you to fine-tune your engine to your particular HP needs. Put an end to the restrictive factory settings with the power of an EVO-Tech fuel controller. Tune your Benelli TNT 899 for extra horses and torque. It gives you the ability to switch between factory and performance settings quickly and easily. Discover what it’s like to exploit maximum energy. In as few as 30 minutes, Magnum EVO-Tech Benelli TNT 899 performance chip remaps your Benelli TNT 899’s fuel injection settings for the ultimate power potential. This dazzling Benelli TNT 899 chip maximizes your throttle sensitivity, low-end torque and speeding up. It’s been proven to allow for increased street performance level and better economy.

Unlock your power plant’s engine performance potential with the EVO-Tech ECU chip. Beyond flashing your ECU with monstrous power, the EVO-Tech Benelli TNT 899 performance chip seamlessly mounts to your dash for a nice look. It features trouble free installation and easy adjustment. This awesome upgrade boosts the engine HP as well as fuel efficiency through Power Control Module programming. What’s more, Magnum backs your EVO-Tech Benelli TNT 899 ECU chip with a 10-year warranty.

Production models (as of October 2016)

For a long time, the current Benelli models were mainly powered by powerful three-cylinder in-line engines with DOHC control with four valves per cylinder. The basics of this propellant should come from the Laverda development department. There are two displacement variants: 898 cm³ and 1,130 cm³. The bore is 88 mm in both, but instead of 49.2 mm, the 1130 version has a 62 mm stroke. Power is transmitted to the rear wheel via a six-speed gearbox and an O-ring chain. The chassis is generally equipped with a tubular frame made of chrome-molybdenum steel and an upside-down fork , the rear wheel guidance of the Tornado is provided by an aluminum two-arm swing arm, while the TNT and the TreK use an elaborately welded framework swing arm made of tubular steel. The installation position of the water cooler is worth mentioning; In the case of the Tornado models, this is unusually located under the rear frame, in the case of the TNT on both sides next to the cylinder head and in the case of the TreK it is traditionally in front of the engine. For the 2007/08 model year, the engines were fitted with a catalytic converter and meet the Euro 3 emissions standard . The complete overhaul of the cylinder head and the injection system made it possible to increase the torque in the lower speed ranges and reduce consumption. Today the main business of Benelli is mainly in the production of low-cost, small displacement classes.

The general importer for Germany from 2002 to 2009 was the März company. From 2009 to February 2012 the motorcycles were imported by Karcher AG . Karcher AG still sold the scooter models under the name “Benelli” until 2018; today the vehicles operate under the brand name “Keeway”.

From February 2012, the motorcycles were again imported directly from Benelli. In 2016 the Austrian KSR Group took over the distribution of the Benelli models for Germany and Switzerland.

Rossi is. . . . !!!

The nine-time world champion admitted as much after finishing ninth in the British Grand Prix at Silverstone, 36 seconds behind race winner Jorge Lorenzo, and 21 seconds behind teammate Nicky Hayden, who was once again the top Ducati rider, a distinction the American sees little value in. Hayden races to win, as does Rossi, but winning is a long way off for both of them. From the time Rossi first tested the Ducati GP10 in Valencia at the end of the 2010 season, through a number of chassis changes, and a completely new motorcycle with an aluminum chassis for 2012, there’s been a distinct lack of feeling in the front end. The Ducati GP12 is clearly the best of the lot. The front-end crashes that plagued both Rossi and Hayden last year are mostly gone: When they crashed in exactly the same spot on the brakes at Silverstone, it was the first time both had crashed this season. But they still don’t have an answer to the front-end struggles. “For me our bike have a problem that we cannot create enough front grip for stop the bike and for turn the bike,” Rossi began, “and at this moment we don’t understand in which way we can fix and especially we don’t understand why, where is the problem. So with the setting we can move the bike all through the front to all through the rear, high, up, but at the end the problem remain always. Sometimes you can go a little bit faster, sometimes you can go a little bit slower, but no way to fix this problem.” Read more: http://www.sportrider.com/news/146_12060_rossi_ducati_hoping_new_engine_help_solve_mystery/index.html#ixzz1zCH826jr

Комментарии • 1 223

Кому мало пусть TNT 899 берут

Я сьогодні бачив як розігнали бенель тнт 300 до 200 км/час

А Днепр 140 на 4х ступке)

Почему у него звук как у 4х цилиндрового рядного спортивного мотика, хотя тут 2 цилиндра, а не 4?

Галимая реклама! Продажный ты чел!

300сс и 38 сил это очень и очень хорошо,если учесть что китайцы по 250 кубов еле еле 20сил дают

Скажите пожалуйста название спидометра на телефоне

Одна проблема, гражданский gps имеет высокую погрешность в определении скорости

Как называется приложение??

Блять как в РФ привести такой апаратик а!((самому ехать в УКР и перевозить интересно что по таможне и как потом запчасти вообще покупать =\

на ГАЗЕеле правильно работает!!покупай ГАЗель:)

GPS обманывает. Ездил на многих машинах, GPS всегда на 10-13 км/ч показывает меньше

Не всегда, просто GPS запаздывает, нужно держать ровную скорость секунд 10-15 и потом сверять.Я так свой спидометр сверял, 50 60 70 80 90, отклонения +-1-2км.

Как тебе он по сравнению с Днепром? Имею ввиду разгон и управление, я сейчас имею два мотоцикла Днепр и ZX6R и могу сказать, честно мне спорт не понравися, постоянно крутить не моё( всё таки у Днепра низа классные

Все да не все, электронные приборки с механическим приводом самые точные.

беда в том что GPS имеет определенную задержку и считает что земля плоская) Вы это имейте в виду тоже

А каким приложением ти замераеш скорость??

Так вот кто по всему Киеву гоняет на скоростях)))

Хюсонг 250 бистріший, хахх

Gps тоже может врать)

Одевай защитные перчатки, плохой пример школьникам подаешь

Вы записывали видео в мой день рождения

Ну какбы а где гарантия что джипиэс показывает идеально точно

GPS просто запаздывает. А не спидометр

Какой у него телефон?

Все gps спидометры врут, потому что gps не может постоянно каждую милисикунду обновлятся, и они из-за этого заторможены на 10-20 км/ч. Скачай 3-5 разных спидометра и все покажут разный результат

А вы попробуйте розогнатся под крутую затежную гору, такой разброс будет по скорости.

погрешность сделана для безопасности

@Детское такси Агуша а кто сказал что на машине спидометр не врет?

А для чего я по твоему максималку несколько минут держал?

Очень достойный результат для этого мота

Сколько стоит бенелька как у него?

Возьмите пересчитайте передаточное число КПП, радиус колеса, и число оборотов двигателя и узнаете его реальную скорость.

Палыч, оцени Урал Райни thexvid.com/video/D9tCqojLUOw/видео.html

Скоро 300 будет мало, это точно. Дальше 1000

3 раза рекламу за 12 минут. пздец.

did notice the gain

Reviewed by , reviewed for

EVO-Tech Motorcycle Performance Chip for Triumph Tiger 1200 Explorer XCx Low

– Monday, 11:51 AM

Chip was delivered right on time and free shipping was a measure for this companyвЂs fulfillment quality. Wiring was relatively easy but certain skill is assumed, rookies donвЂt commence with it, the performance was expediently finger-tunable. So far no opportunity to take the bike to turnpike ride, thus fine tune is yet to be made but I did notice the gains from scratch after the first two dials. I will recommend this company without reservations.

11 of 15 people found this review helpful.

Мотоцикл Benelli TNT302S ABS, black

Альфа Банк

ОТП Банк

КредитМаркет

ПриватБанк

Способы оплаты:

* Комиссию за денежный перевод оплачивает покупатель.

Доставка по Украине

Доставка курьером MotoLux

Доставка попутным грузом

Подробнее о доставке

Возврат или обмен товара производится по предварительному согласованию с менеджером в телефонном режиме. Номер телефона для связи: (044) 334-31-56.

Согласно со статьей 9 Закона Украины «О защите прав потребителей», мы предоставляем нашим покупателям право поменять либо вернуть приобретенный у нас продукт на протяжении 14 дней после покупки. Возврат в данном случае вероятен только в случае если:

Возврат товара, который не подошел клиенту по каким-то критериям, которые не противоречат ст. 9 Закона Украины «О защите прав потребителей», осуществляется за счет покупателя. В случае, если товар приобретен по предоплате, то магазин возвращает предоплату клиенту на протяжение 7 дней, удерживая расходы за пересылку из суммы предоплаты.

В случае отправки товара / техники через Новую почту, Интайм или другие службы доставки проверяйте комплектность и отсутствие дефектов в момент получения товара

Обратите внимание на то, что мы не несем ответственности за процесс пересылки товара грузоперевозчиком, поэтому просим Вас осматривать товар при получении и в случае повреждения предъявлять претензии грузоперевозчику непосредственно на складе грузоперевозчика. После получения заказа от грузоперевозчиков Новая почта и др. грузоперевозчиков претензии не принимаются и не компенсируются

грузоперевозчиков претензии не принимаются и не компенсируются.

Вам предоставляется возможность обращаться за гарантийным обслуживанием в официальные сервисные центры производителя товара (техники) либо в наш сервисный центр, по адресу: Закарпатская обл, г. Мукачево, ул. Томаша Масарика 54, торговый центр «АгроЛюкс»

При обращении в сервисный центр с собой необходимо взять:

Пожалуйста, проверяйте комплектность и отсутствие дефектов в товаре при получении.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookXВКонтакте
Напишите комментарий