Harley-Davidson Tri Glide Ultra

Specifications

Dimensions

Length 105.1 in
Seat Height 27.1 in
Ground clearance 4.9 in
Rake (steering head) 26
Trail 3.9 in
Wheelbase 1,670 mm
Tires, front specifications MT90B16 72H
Tires, rear specifications P205/65R15 92T
Fuel Capacity 6 gal
Oil capacity 5 qt.
Weight, as shipped 1,204 lbs
Weight, in running order 1,243 lb
Luggage capacity – Volume 6.8 cu ft (0.19 m3)

Engine

Engine Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114
Bore 4 in
Stroke 4.5 in
Displacement 113.99 in3
Compression ratio 10.5:1
Fuel system Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Exhaust Chrome, 2-1-2 dual exhaust with tapered mufflers

Powertrain

Primary drive Chain, 34/46 ratio
Gear Ratios (overall) 1st 10.534
Gear Ratios (overall) 2nd 7.302
Gear Ratios (overall) 3rd 5.423
Gear Ratios (overall) 4th 4.392
Gear Ratios (overall) 5th 3.741
Gear Ratios (overall) 6th 3.157

Performance

Engine torque testing method J1349
Engine torque 121 ft-lb
Fuel economy testing method Estimated City/Hwy
Fuel economy 5.6 l/100 km

Chassis

Wheels, front type Black, 7-spoke Cast Aluminum
Wheels, rear type Black, 7-spoke Cast Aluminum
Brakes, caliper type Front: 32mm 4 piston fixed Rear: floating 36mm piston integrated park brake

Electric

Lights (as per country regulation), Indicator Lamps High Beam, running lights, front fender running lights, directional lights, battery, neutral, low oil pressure, engine diagnostics, cruise control, security system, low fuel warning, reverse, park brake, fog/aux lamp indicator
Gauges Speedometer, tachometer, fuel, and voltage gauges; display features odometer, trip A, trip B, range to empty, gear indicator

Infotainment

Infotainment system Boom! Box GTS
Type Full Color TFT
Watts per channel 25
Speakers 4
Speaker size 5.25 inch/6.5 inch P&A Upgrade
Headset specifications (if equipped) 16 – 64 ohms
AM Standard
FM Standard
Weather Band (WB) Standard
SD Card, Flash Drive and MP3 – via USB Connection Supported
SiriusXM Presets 20 – P&A Upgrade (USA & Canada only)
Languages English (US/UK) German Spanish (Mexico/Spain) French (Canada/France) Italian Portuguese (Portugal/Brazil) Russian Czech Polish Dutch Turkish Japanese
Hands-free Mobile Phone – via Bluetooth Standard
Voice Recognition Languages: Phone functions only English (US/UK) German Spanish (Mexico/Spain) French (Canada/France) Italian Portuguese (Portugal/Brazil) Russian Czech Polish Dutch Turkish Japanese
Voice Recognition Languages: Tuner / Media / Navigation English (US/UK) German Spanish (Mexico/Spain) French (Canada/France) Italian Portuguese (Portugal/Brazil) Russian Czech Polish Dutch Turkish Japanese
Text-to-Speech (TTS) Languages English (US/UK) German Spanish (Mexico/Spain) French (Canada/France) Italian Portuguese (Portugal/Brazil) Russian Czech Polish Dutch Turkish Japanese
Rider/Passenger Intercom Standard
Vehicle information screen Standard
USB USB/MTP/iPod/iPhone
Bluetooth Phone/Media Supported

Color options

Vivid Black
Midnight Blue/Barracuda Silver
Tahitian Teal
Spruce
River Rock Gray/Vivid Black

Технические характеристики Harley Davidson Electra Glide

Тут всё зависит от конкретной модификации, потому что сравнивать «Электрички» середины 90-х годов прошлого века с современными было бы некорректно. Сейчас, к примеру, Харлей Дэвидсон Электра Глайд предлагается в разных модификациях, от Standart (с минимумом опций и без топкейса) до CVO, которая стоит, как пара «Стандартов». Золотой серединой может стать Harley Davidson Electra Glide Ultra, в которой есть вообще всё, что можно только пожелать, но без дорогущих излишеств. Впрочем, и у неё цена стартует примерно от 2,5-2,6 миллионов рублей.

Здесь есть всё — подогревы ручек, мультимедиа-система, навигация, полностью настраиваемые подвески, великолепные тормоза с ABS, удобнейшие сиденья, огромные кофры, качественная музыка… Перечислять можно бесконечно, так что ограничимся восторгом в адрес последнего двигателя, который сейчас ставится на все Харлей Дэвидсоны, Milwakee Eight комбинированного воздушно-жидкостного охлаждения. Этот 1868-кубовый V-твин выдаёт 97,3 л.с. и 164 Нм крутящего момента, доступного уже на 3000 об/мин. И не будем забывать, что американский мотогигант указывает честную мощность на заднем колесе, а не на коленвале, как делают японцы.

О чём ещё можно рассказать? О снаряженной массе, с лёгкостью переваливающей за 4 центнера? О бензобаке в 20+ литров (в зависимости от года выпуска)? О на удивление дешёвых грипсах, которые так и хочется заменить на другие, получше? Это слишком масштабная тема, так как все поколения Harley Davidson Electra Glide очень сильно отличаются друг от друга, и, если вы хотите приобрести себе этот мотоцикл, информацию нужно искать по конкретному году выпуска. Заметим лишь, что все они для своего времени были очень, очень хороши, и даже сейчас старые модели не теряют актуальности и популярности.

Pricing

As always, basic black is the stock color, and Harley offers the Tri Glide Ultra in Vivid Black for $34,439. If you want the optional solid-color package you’ll have to pony up $35,349. The two-tone packages roll for $35,849. The top-shelf Anniversary model will set you back $36,249 this year.

Colors:
2017:Vivid Black, Superior Blue Blue, Billet Silver/Vivid Black, Mysterious Red Sunglo/Velocity Red Sunglo, Black Hills Gold/Black Quartz, Bonneville Blue/Fathom Blue
2018:Vivid Black, Black Tempest, Silver Fortune/Sumatra Brown, Wicked Red/Twisted Cherry. Twisted Cherry/Silver Fortune, Legend Blue/Vivid Black
Price:
2017:$34,339, Color: $35,189, Two-Tone: $35,689, Custom Color: $36,089
2018:$34,439, Color: $35,349, Two-Tone: $35,849, Anniversary Color: $36,249

Specification

Dimensions

Length 105.1 in
Seat height, laden 28.9 in
Ground clearance 4.9 in
Rake 26
Trail 3.9 in
Wheelbase 1,670 mm
Tyres, front specifications MT90B16 72H
Tyres, rear specifications P205/65R15 92T
Fuel capacity 5 gal
Oil capacity 5 qt.
Weight, as shipped 1,204 lbs
Weight, in running order 1,243 lb
Luggage capacity – Volume 6.8 cu ft (0.19 m3)

Engine

Engine Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114
Bore 4 in
Stroke 4.5 in
Displacement 113.99 in3
Compression ratio 10.5:1
Fuel system Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Exhaust Chrome, 2-1-2 dual exhaust with tapered mufflers

Drive Train

Primary drive Chain, 34/46 ratio
Gear Ratios (overall) 1st 10.534
Gear Ratios (overall) 2nd 7.302
Gear Ratios (overall) 3rd 5.423
Gear Ratios (overall) 4th 4.392
Gear Ratios (overall) 5th 3.741
Gear Ratios (overall) 6th 3.157

Performance

Engine torque testing method EC 134/2014
Engine torque 119.5 ft-lb
Horsepower 87 HP / x65 Kw @ 5020 rpm
Fuel economy testing method EU 134/2014
Fuel economy 5.6 l/100 km
CO2 emissions testing method EU 134/2014
CO2 emissions 158 g/km CO2

Chassis

Wheels, front type Black, 7-spoke Cast Aluminum
Wheels, rear type Black, 7-spoke Cast Aluminum
Brakes, caliper type Front: 32mm 4 piston fixed Rear: floating 36mm piston integrated park brake

Electric

Lights (as per country regulation), Indicator Lamps High Beam, running lights, front fender running lights, directional lights, battery, neutral, low oil pressure, engine diagnostics, cruise control, security system, low fuel warning, reverse, park brake, fog/aux lamp indicator
Gauges Speedometer, tachometer, fuel, and voltage gauges; display features odometer, trip A, trip B, range to empty, gear indicator

Infotainment

Infotainment system Boom! Box GTS
Type Full Color TFT
Watts per channel 25
Speakers 4
Speaker size 5.25 inch/6.5 inch P&A Upgrade
Headset specifications (if equipped) 16 – 64 ohms
AM Standard
FM Standard
Weather Band (WB) Standard
SD Card, Flash Drive and MP3 – via USB Connection Supported
SiriusXM Presets 20 – P&A Upgrade (USA & Canada only)
Languages English (US/UK)GermanSpanish (Mexico/Spain)French (Canada/France)ItalianPortuguese (Portugal/Brazil)RussianCzechPolishDutchTurkishJapanese
Hands-free Mobile Phone – via Bluetooth Standard
Voice Recognition Languages: Phone functions only English (US/UK)GermanSpanish (Mexico/Spain)French (Canada/France)ItalianPortuguese (Portugal/Brazil)RussianCzechPolishDutchTurkishJapanese
Voice Recognition Languages: Tuner / Media / Navigation English (US/UK)GermanSpanish (Mexico/Spain)French (Canada/France)ItalianPortuguese (Portugal/Brazil)RussianCzechPolishDutchTurkishJapanese
Text-to-Speech (TTS) Languages English (US/UK)GermanSpanish (Mexico/Spain)French (Canada/France)ItalianPortuguese (Portugal/Brazil)RussianCzechPolishDutchTurkishJapanese
Rider/Passenger Intercom Standard
Vehicle information screen Standard
USB USB/MTP/iPod/iPhone
Bluetooth Phone/Media Supported

Colour options

Vivid Black
Midnight Blue/Barracuda Silver
Tahitian Teal
Spruce
River Rock Gray/Vivid Black

2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra Specifications

See also

EngineMilwaukee-Eight 114 V-Twin engine
Engine Torque118 lbs-ft @ 3000 RPM
Bore x Stroke4.016 in. in x 4.5 in
Compression Ratio 10.5:1
Fuel SystemElectronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
StarterElectric
Exhaust2-1-2 dual exhaust with tapered mufflers
Clutch
Transmission6-speed
Primary Drive

Chain, 34/46 ratio

Wheels, Front Type

Black, 7-spoke Cast Aluminum

Wheels, Rear Type

Black, 7-spoke Cast Aluminum

Brakes Front

32mm 4 piston fixed

Brakes RearFloating 36mm piston integrated park brake
Tires Front

MT90B16 72H

Tires Rear

P205/65R15 92T

Fuel Tank Capacity6 gal.
ColorVivid Black, Billiard Red, Gauntlet Gray Metallic / Vivid Black, Deadwood Green / Vivid Black, Snake Venom
Ignition
Spark Plugs
HeadlightHigh beam
Tail LightLED
Overall Length

105.1 in.

Trail3.96 in.
Rake26
Wheelbase

65.7 in

Ground Clearance

4.9 in.

Seat Height

27.1 in.

Weight, As Shipped

1,204 lb.

Warranty
Extension

Двигатель Milwaukee Eight 117

Теперь переходим к главному. Круизер Harley Davidson CVO Street Glide приводится в движение огромным двухцилиндровым V-образным двигателем (цилиндры расположены под углом 45 градусов) -Milwaukee Eight 117 объемом 1923 куб. см. Мотор выдает невиданный крутящий момент, составляющий 169,5 Нм, двигатель хорошо тянет уже в нижнем диапазоне и достигает максимальной мощности при 3500 оборотов в минуту. К сожалению, двигатель оснащен системой воздушного охлаждения, поэтому жары на остановках можно избежать, только если установить радиатор. Система газораспределения имеет классический дизайн: один кулачок, четыре клапана с толкателями. Диаметр цилиндра и ход поршня составляют 103,5 мм и 114,3 мм соответственно.

Коэффициент сжатия немного выше обычного -10,2:1. Корпус дроссельной заслонки не получает никаких преимуществ от технологии ограничивающей крутящий момент, которая впервые в этом году была представлена на трициклах. Мотоцикл не оборудован функцией трекшн-контроля. HarleyDavidson используют другую методику: вместо работы двигателем активируется задний тормоз. Система стабилизации курсовой устойчивости также пока устанавливается только на трициклы. Шестиступенчатая трансмиссия имеет ременный привод. Это самый огромный двигатель на рынке.

Цена 2021 CVO Street Glide не зависит от цвета лакокрасочного покрытия. А цвет можно выбрать из трех вариантов: серый металлик (с хромированными акцентами), черничный (не яркие хромированные детали) и черный (все детали черного цвета, кроме упоров, толкателей клапанов и торцов ребер охлаждающей системы).

2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra Features

BOOM! Box GTS Infotainment System

An evolved interface experience that offers a contemporary look, feel and function, with exceptional durability and features designed specifically for motorcycling. Every element is optimized to enhance the rider’s interaction with the bike and connectivity with the world.

High Performance Suspension

Premium Harley-Davidson touring suspension technology is calibrated specifically for Trike models, delivering a smooth and responsive ride.

6-Speed Cruise Drive Transmission

Provides smooth, quiet shifting and reduces engine speed on the highway, so you get a better match between engine RPM and road speed.

Harley-Davidson Tri Glide Ultra

Harley-Davidson Tri Glide Ultra – фото 5

Технические характеристики Harley-Dav >
Год выпуска
2020
Тип
Мотоцикл
Класс
Мотоцикл трайк
Длина, мм

2670
Ширина, мм


Высота, мм


Высота по седлу, мм

735
Страна сборки
США

Модификации Harley-Dav >
Максимальная скорость, км/ч


Время разгона до 100 км/ч, сек

Двигатель
Бензиновый инжекторный
Число цилиндров / расположение
2/V-образное
Количество тактов
4
Рабочий объем, см 3
1745
Мощность, л.с. / оборотах


Момент, н·м / оборотах

152/3250
Расход топлива, л на 100 км

6.6
Снаряженная масса, кг
564
Тип коробки передач
Механическая
Система охлаждения
Воздушная
Показать все характеристики

Harley-Dav >
Максимальная скорость, км/ч


Время разгона до 100 км/ч, сек

Двигатель
Бензиновый инжекторный
Число цилиндров / расположение
2/V-образное
Количество тактов
4
Рабочий объем, см 3
1868
Мощность, л.с. / оборотах


Момент, н·м / оборотах

162/3250
Расход топлива, л на 100 км

6.8
Снаряженная масса, кг
564
Тип коробки передач
Механическая
Система охлаждения
Воздушная
Показать все характеристики

Одноклассники Harley-Dav >

Harley-Davidson Tri Glide Ultra, 2018 г

Живя во Флориде, мы ездим на мотоциклах, и нам повезло, что мы можем кататься круглый год, благодаря более мягкой зиме. В конце октября 2018 года я обменял свой Harley-Davidson Tri Glide Ultra 2017 года на новый TGU Burnt Orange / Black Denim 2019. Сегодня отмечена моя 1600-я миля с момента, как я начал ездить на Harley-Davidson Tri Glide Ultra. Новая подвеска, сцепление, трансмиссия и двигатель в 2019 году – все это способствует более приятной езде с меньшим «хрюканьем», чем любое из предыдущих поколений TGU, которым я владел. Во второй половине дня я ехал по побережью в сторону Стюарта, штат Флорида, на восточном побережье вдоль острова Хатчинсон, а затем возвращался, разогнавшись до 75 миль в час. После того, как я не очень много ездил за последние 3,5 месяца, меня удивило то, как хорош этот трайк в плане торможения. Реакции рулевого управления такие же легкие, как в двух других моих трехколесных мотоциклах, где у меня был установлен DK Customs Lift Kit, который изменяет геометрию заднего амортизатора. Тем не менее, я продолжал замечать в управлении большой вес трайка. Новая тормозная система ABS сильно отличается от предыдущих моделей, и пульсация в рычаге переднего тормоза позволяет вам знать, что система работает, связывая передние и задние тормоза, когда вы захватываете рычаг переднего тормоза. Еще одна особенность Harley-Davidson Tri Glide Ultra великолепная плавность хода и плавность работы КПП и сцепления. Это в сочетании с ворчанием нового двигателя 114 M8 делает все для действительно приятной езды.

Достоинства : удовольствие в эксплуатации. Управляемость. Плавность хода. Прекрасный двигатель.

Недостатки : большая масса мотоцикла.

Harley-Davidson Tri Glide Ultra, 2017 г

Достоинства : привлекает внимание. Harley-Davidson Tri Glide Ultra, 2018 г

Harley-Davidson Tri Glide Ultra, 2018 г

Напишу пару слов об эксплуатации Harley-Davidson Tri Glide Ultra. Прошло 7 месяцев. Я дошел до того, что езда на моем Трайке очень полна положительных эмоций. Ощущение больше похоже на то, что ты ездишь на грузовике, а не на мотоцикле. Не нужно больше наклоняться в поворотах и переживать, не поцарапаю ли я свой недешевый тюнингованный выхлоп. Я могу поворачивать на поворотах быстрее, чем на двух колесах, хотя высокая скорость поворота не так хороша, как у двух колес. Моя единственная жалоба – это жара. Я живу в Джорджии. Если передвигаться до 30 миль в час, можно жарить курицу. Мне очень понравился внешний вид Harley-Davidson Tri Glide Ultra. И жена говорит, что она никогда не вернется к двум колесам.

Достоинства : комфорт. Безопасность. Маневренность. Надежность.

Недостатки : слишком сильно нагревается.

Competitors

As always, it’s tough to find a comparable production ride to compare H-D’s trikes to. Sure, there are plenty of Lehman kit-trikes out there, but that ain’t exactly the same thing. A Lehman Goldwing would probably be the closest if I had to pick, but again, not a production model. The Tilting Motor Works makes kits as well, and takes it a step further with the ability to lean into the corners, but again, still a kit. We have the Can-Am Spyder products that run a Delta configuration and don’t lean, and to be honest, they are a blast to ride, corner like they’re on rails and can be configured for gobs of cargo space. That said, they will also appeal to a different buyer demographic, and so don’t really work for an apples-to-apples comparison. I know I’ve compared them in the past, but the forces at work are so different.

If I’m completely honest, you really have to specifically want the old-school trike setup to buy one. The leaning conversion kits really make for a different animal that handles much better than the two-in-back type of trike, as does the Delta setup, so I have a hard time picking a ride that would directly compete.

Трайк клуб

Блог о трехколесных мотоциклах, трайках и всего что с ними связано.

Трайк клуб → Harley-Dav >

Компания Harley-Davidson осуществила свою оригинальную идею, по отношению к трех колесному мотоциклу, произведя на свет Tri Glide Ultra Classic 2009.

Harley-Davidson внесли изменения в строение переднего крыла улучшив контроль за управлением, сократив тем самым затраты сил на управление на 25%. Вилки трайка были удлинены на 1.775 дюйма по сравнению со стандартными Touring мотоциклами, а также увеличен наклон от 29.95 градусов до 32.00 градусов.

Tri Glide оснащен Twin Cam 103 V-Twin с Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) 101 ft. lbs. крутящего момента. Сохранив при этом 6-ти скоростную коробку передач используемую на мотоциклах Harley-Davidson Touring. У Tri Glide иметься двойные передние тормоза и тормозная система задней части Hayes Brake приводимая в действие рычагом.

Детальная информация по Tri Glide Ultra Classic 2009:

Модель: Harley-Davidson FLHTCUTG Tri Glide Ultra Classic Год: 2009 Тип: All-round

Двигатель и привод: Рабочий объем: 1584см3 Тип: V2 Тактов: 4 Компрессия:9.2:1 Диаметр х Ход поршня: 95.3 x 111.1 мм (3.8 x 4.4 дюймов) Крутящий момент: 131.00 Нм (13.4 kgf-m / 96.6 ft.lbs) Топливная система: Injection. ESPFI Диаметр х Ход поршня: 95.3 x 111.1 мм (3.8 x 4.4 дюймов) Запуск двигателя: Электростартер Охлаждение: Воздушное Коробка передач: 6 скорости Привод: Ремень Сцепление: Wet, multiplate

Ходовая: Передний амортизатор: Triple Circuit Damping (TCD) front forks Ход спереди: 117 мм Задний амортизатор: Air-adjustable Ход сзади: 76 мм

Прочее: Вместимость бензобака: 22.71 л. Передняя покрышка: 130/80-B17 Задняя покрышка: 180/65-B16 Передний тормоз: Double disc. Brembo Диаметр переднего тормоза: 300 мм Задний тормоз: Double disc. Hayes Brake dual-disc rear brake system with integrated park brake Диаметр заднего тормоза: 300 мм Выхлоп: 2-1-2 exhaust system Комментарии: Three-wheel specific frame. Optional electric reverse. Rear luggage trunk.

Drivetrain

The Milwaukee-Eight engine is absolutely the star of the show here, and represents the greatest improvement from the ’17 model year. Primarily an air-cooled plant, the Mil-8 uses precisely-targeted liquid cooling to draw some of that hateful heat from around the exhaust valve to make this the coolest-running engine H-D has ever produced.

In the interest of further heat control, the factory rearranged the exhaust system to move the pipe and the catalytic converter away from the passenger for increased pillion comfort. Though the cooling system is fairly progressive, it’s not really new since the factory used it in the Twin-Cooled Twin Cam that the Mil-8 replaces, but all else will be recognizable by longtime fans of the brand.

A 100 mm bore and 111.1 mm stroke is typically undersquare, and adds up to a total displacement of 1,746 cc. Compression is fairly mild at 10-to-1, but it’s still hot enough to put you at the mid-grade pump to avoid pinging and dieseling. Naturally, the V-Twin plant really brings the grunt with a crushing 113.6 pound-feet of torque at 3,500 rpm, power that the wide rear wheels put to the pavement like no two-wheeled ride ever could. This makes the Tri Glide something of a stoplight-burner that will surprise many bikes and most cars off the line. Funtimes for all.

Harley’s six-speed, Cruise Drive transmixxer controls the ratios with a slip-and-assist clutch for easier effort at the left hand and some back-torque protection, because let’s face it, large-displacement V-twins aren’t exactly the most responsive engines when downshifting to scrub speed. In fact, they’re the worst in this category, and personally, I’d like to see the H-D go to slipper clutches across the board.

Engine:Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107
Bore x Stroke:3.937 in. x 4.374 in.
Displacement:107 cu in
Compression Ratio:10:01
Engine Torque (J1349):113.6 ft-lb @ 3,500 rpm
Fuel System:Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Primary Drive:Chain, 34/46 ratio

Шасси Harley Davidson CVO Street Glide

Круизер Harley Davidson CVO Street Glide построен на привычной дуплексной раме, сваренной из стальных труб. Двигатель опирается на раму, а не иначе. Мощная вилка Showa поддерживает переднюю часть мотоцикла, технология двойного клапана обеспечивает очень мягкий ход. Сзади эмульсионный амортизатор соединяется с маятником в форме коромысла. С помощью специальной ручки можно отрегулировать предварительную нагрузку, только придется испачкать колени и поработать ключом. Когда создавались модели FL, они предназначались для езды по скоростным шоссе. Мотоцикл CVO Street Glide демонстрирует ту же ДНК. Рулевая колонка установлена под углом 26 градусов. След (трейл) составляет удивительные 170 мм для максимальной устойчивости. Путь прокладывает переднее колесо размером 130/60-19, сзади установлено колесо размером 180/55-18.

Что касается тормозной системы, то спереди установлен двойной тормозной диск и 4-поршневый суппорт и соответствующий суппорт сзади. В стандартную комплектацию входит функция ABS. Для такого большого мотоцикла, Street Glide имеет очень хорошие пропорции: колесная база -1625,6 мм, высота сиденья -663 мм.

2020 Harley-Davidson Tri Glide Ultra Specifications

See also

Engine1,868cc, Milwaukee-Eight 114
Engine Torque121 ft-lb
Bore x Stroke4.016 in x 4.5 in
Compression Ratio10.5:1
Fuel SystemElectronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
StarterElectric
Lubrication
Clutch
Transmission6-speed
Final DriveChain, 34/46 ratio
Suspension FrontBlack, 7-spoke Cast Aluminum
Suspension RearBlack, 7-spoke Cast Aluminum
Brakes Front32mm 4 piston fixed
Brakes Rearfloating 36mm piston integrated park brake
Tires FrontMT90B16 72H
Tires RearP205/65R15 92T
Fuel Tank Capacity22.71 L (6 US gal.)
ColorVivid Black, Spruce, Midnight Blue/Barracuda Silver, River Rock Gray/Vivid Black, and Tahitian Teal
Ignition
Spark Plugs
HeadlightLED
Tail LightLED
Overall Length105.1 in (2,670 mm)
Overall Width
Overall Height
Wheelbase65.7 in (1,670 mm)
Ground Clearance4.9 in (125 mm)
Seat Height27.1 in (690 mm)
Curb Weight1204 lbs (546 kg)
Warranty
Extension

2020 Harley-Davidson Tri Glide Ultra Features

H-D Connect Service

With subscription-based cellular connectivity, you can connect to your bike through your smart phone using the latest version of the Harley-Davidson App. Check your bike’s vitals including fuel level, get tamper alerts and stolen-vehicle tracking, and more.

Reflex Defensive Rider Systems (RDRS)

A new collection of technologies that help give you confidence and control in less-than-ideal situations. The systems utilize advanced chassis control, electronic brake control and powertrain technology to assist you with accelerating and braking in a straight line or while in a turn.

Reflex Linked Brembo Brakes with Standard ABS

Designed to help prevent the wheels from locking under braking to assist the rider in maintaining control when braking in a straight-line. ABS operates independently on front and rear brakes to keep the wheels rolling and help prevent uncontrolled wheel lock in urgent situations.

BOOM! Box GTS Infotainment System

An evolved interface experience that offers a contemporary look, feel and function, with exceptional durability and features designed specifically for motorcycling. Every element is optimized to enhance the rider’s interaction with the bike and connectivity with the world.

High Performance Suspension

Premium Harley-Davidson touring suspension technology is calibrated specifically for Trike models, delivering a smooth and responsive ride.

6-Speed Cruise Drive Transmission

Provides smooth, quiet shifting and reduces engine speed on the highway, so you get a better match between engine RPM and road speed.

Trunk and King Tour-Pak Storage

The integrated trunk offers 4.4 cubic feet and 50 pounds of storage capacity, while the injection-molded Tour-Pak luggage carrier keeps things classy and neat with soft woven-nylon luggage liner and plenty of storage pockets.

Batwing Fairing & Splitsteam Air Vent

Designed to deliver smoother airflow and reduced head buffeting with a pressure-equalizing duct on the front. It opens and closes with one touch of a button.

2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra Features

BOOM! Box GTS Infotainment System

An evolved interface experience that offers a contemporary look, feel and function, with exceptional durability and features designed specifically for motorcycling. Every element is optimized to enhance the rider’s interaction with the bike and connectivity with the world.

High Performance Suspension

Premium Harley-Davidson touring suspension technology is calibrated specifically for Trike models, delivering a smooth and responsive ride.

6-Speed Cruise Drive Transmission

Provides smooth, quiet shifting and reduces engine speed on the highway, so you get a better match between engine RPM and road speed.

The 2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra: Premium Touring Trike

Contents

Three-wheeled machines have rapidly gained popularity, and Harley Davidson has led the way. The Tri Glide Ultra is a premium touring trike dripping with classic American design.

One of 3 Trikes in the 2021 Harley Davidson lineup, the Tri Glide Ultra packs The Milwaukee-Eight 114 engine pounds and its 118 lbs-ft of torque. Behind the iconic Batwing fairing, the rider is treated to Reflex linked brakes with ABS, an all-new 4-speaker BOOM! GTS infotainment system, electronic cruise control, and 6.8 cubic feet of storage space.

The Tri Glide showcases HD’s high level of build quality with premium paint finishes including two-tone options, Daymaker LED headlamp and LED foglamps, and unique Tomahawk wheels.

5 Color choices for the 2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra: Vivid Black, Billiard Red, Gauntlet Gray Metallic / Vivid Black, Deadwood Green / Vivid Black, Snake Venom.

The 2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra starts at $34,999 USD / $43,345 CAD.

On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new 2021 Harley Davidson Tri Glide Ultra in one place.

Поделитесь в социальных сетях:FacebookXВКонтакте
Напишите комментарий