Мотоцикл Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited 2021 обзор
Описание мотоцикла Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited 2021 находится в очереди на публикацию статьи. Анонс: Сегодня чуть ли не под каждый нарождающийся на свет мотоцикл маркетологи стремятся выкроить свою нишу. Тот — дорожный спорт, этот — прогулочный эндуро. А вот к какому классу отнести мотоцикл, в котором всего понемногу? Хороший байк должен обладать надежным двигателем, иметь удобную эргономику и простое управление …
Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited изредка продающийся в России мотоцикл . Несмотря на то, что хорошие модели мотоциклов отличаются весьма солидной ценой, а сезон их использования относительно короткий, рынок мототехники стремительно развивается. А если верить словам дилеров, то некоторые модели недавно выпущенных мотоциклов в начале сезона расходятся как горячие пирожки, и привезенных в Россию моделей явно не хватает для полного удовлетворения потребительского спроса.
Мотоцикл давно перестал быть альтернативой автомобиля, и забыты те времена, когда эту технику покупали только потому, что не хватало денег на полноценный автомобиль. Сейчас двухколесные транспортные средства во многих случаях можно назвать чудесами техники, и их стоимость может сравниваться с ценой на престижные автомобили.
Многие люди стали покупать мотоциклы для увлечений, так как езда на них или даже коллекционирование стали хорошим развлечением для многих людей. Многие мотоциклы, например Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited технические характеристики которого позволяют назвать модель престижной маркой, пользуются спросом как у начинающих, так и у опытных мотоциклистов.
Мотоциклы, имеющие объем двигателя 1868 cc / 114 cu in куб. см., появились в результате длительного труда изобретателей, стремившихся создать модель, не уступающую по характеристикам другим вариантам мотоцикла. В некоторых случаях эти модели не только не уступают, но и опережают другие мотоциклы, так как имеют минимальный расход топлива и прочие отличные параметры.
Мото с объемом двигателя более 400 кб. см, к которым относится Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited — это категория мотоциклов просто не может претендовать на звание «мотоцикла для новичка». Напротив это уже серьезная техника, требующая определенного управления мото-техникой с меньшим объемом двигателя. Да, она привлекает больше внимания, она самая красивая, быстрая, интересная и здесь есть огромный выбор моделей. Но с ростом мощности неизбежно вырастает и вес мотоцикла. В этом классе вы вряд ли найдете мотоциклы легче 180 кг, только если это не мотоциклы самых новых моделей.
Перейти ко всему модельному ряду мотоциклов Harley Davidson, на этой странице вы сможете найти мотоциклы Harley Davidson FLHTK Electra Glide Ultra Limited других годов выпуска и информацию о них
Мотоцикл Harley Davidson FLHT Electra Glide по прозвищу «Электричка»
Какие же необычные клички, порой, дают технике наши люди! Причем не только автомобилям, но и мотоциклам. Казалось бы, причем здесь «Электричка»? Сейчас поймёте. Знакомьтесь – тяжелый и вальяжный Harley Davidson FLHT Electra Glide.
Модель Harley Davidson FLHT Electra Glide появилась в середине 90-ых. Полвека назад, чтобы заинтересовать покупателей, в конструкцию предшественника этого люксового «Турера» внесли много новшеств. Например, их снабдили электростартерами и подняли напряжение бортовой сети до 12 вольт.
У мотоцикла широкое ветровое стекло, 3 фары, магнитола с колонками, спереди и сзади установлены защитные дуги. Два широких боковых и центральный пластиковый кофр, по сути, боксы, позволяют увезти массу необходимых в путешествии вещей.
Мотоцикл предназначен для американского рынка. Поэтому спидометр оцифрован в милях, а датчик температуры в Фаренгейтах. Ещё на приборной панели имеются тахометр, вольтметр, датчики уровня топлива, а также давление масла.
Удобное мягкое сидение Harley Davidson FLHT Electra Glide разделено на две части: водительскую и пассажирскую. Каждая из них имеет спинку. А ещё у мотоцикла нет подножки, вместо них широкие платформы. На них водитель может поставить всю ступню, причем у пассажира те же удобства.
Задняя подвеска – пневматическая, регулирующаяся по силе отбоя. На обоих колесах стоят дисковые тормоза. Коробка передач – 5-ти ступенчатая. Привод заднего колеса осуществляется ремнем.
Традиционно архаичный 1450-кубовый, 4-х тактный, 2-х цилиндровый, V-образный, длинноходый, нижневальный силовой агрегат с одним карбюратором и воздушным охлаждением выдает скромные 67 лошадиных сил. Этого достаточно чтобы разогнать «Электричку» весом более 350 килограмм до 115 миль в час.
Мощного 650-ватного генератора вполне достаточно для питания многочисленных электропотребителей. Установив электрозапуск, американцы избавились от кик-стартера.
Звук V-образного мотора своеобразен. Говорят, что даже запатентовала его. В движении мотоцикл устойчив, как трамвай на рельсах и очень тяговит. А вот скоростным его назвать нельзя. Он явно не предназначен для адреналинозависимых бледных юношей, а скорее для солидных дядек, желающих ездить не спеша, чтобы и себя показать, и других посмотреть.
Так почему Электричка? – спросите вы. По меркам того времени, это была очень энергоёмкая модель с множеством электрических и электронных устройств. Отсюда и прозвище – «Электричка».
Предлагаю посмотреть на эту красоту вблизи. А какой звук!
Engine
The 1745cc Milwaukee-Eight 107 engine is arguably a thing of real beauty. Uncluttered by cables and water pipes thanks to oil cooling only around the four valves in each cylinder head, it’s probably the most authentic progression of a historic motor on the road today. And that’s not a veiled criticism – while inevitably fuel-injection has taken the place of carbs, Harley has designed a motor that’s not dressed up to replicate the engines of the past; it’s a power train that completes what feels to be one of the most honest bikes I’ve ridden in a while. It’s a Harley through and through, but it’s one that delivers modern economy; H-D claims 53mpg, which given the 18.9litre tank, could mean a range of up to 220miles.
And it’s smooth. As the engine is solidly mounted in the frame – no rubber connectors here – two balancer shafts have been used to refine things, but don’t imagine that the characterful Harley chug has gone – by reducing the idle speed, the engineers ensured this motor feels pleasing lumpy at the lights and alive at speed, but cruises smoothly at 70mph and beyond.
Despite Euro 4 limitations, the new two-into-one exhaust, with its deep-chrome trim, sounds just like you’d expect a Harley to; a deep throb at standstill, with a pleasing rumble at speed, without upsetting villagers and you pass through.
Changing gear is refined too – the Sport Glide’s ’box is still relatively heavy, but it’s never vague, and has lost that metallic clang as each cog is engaged.
The first service is due after 1000miles, then it’s every 5000miles or 12months, whichever comes first. The warranty is 24months with unlimited mileage.
Harley Davidson Street Glide
On what basis should there be comparisons between a Harley Electra Glide that have existed for 55 years and a Street Glide that came just in 2006? Perhaps no one can predict that exactly unless we allow Street Glide to boast of its features that may warrant such contrast.
Classic Look & Style
Street Glide is a replica of the classic look for which its maker is known. With a streamlined and stripped-down edge look, this bike is the no-nonsense edition of the Harley-Davidson motorcycle we all know. Also, the bike features the Batwing fairing, which adds to the iconic and sleek design of the Street Glide model.
Comfort
Another great feature that Street Glide flaunts is the convenience it offers riders. With the premium BOOM! Box 6.5 Infotainment systems, riders don’t have to lift a finger when pressing their smartphones. The feature includes a hands-free phone navigation system, allowing them to listen to their favorite music and entertainment media without using their hands.
Power & Performance
Like the Electra Glide, the Street Glide comes with a Milwaukee-Eight V-Twin Engine, which is known for sustained power, high-performance revolution, and a smooth ride. These are features that famously run through all Harley Davidson motorbikes.
The Street Glide model also features a stripped-down hot-rod bagger. Anyways, that’s not an unknown feature of the original Harley-Davidson bike.
Pricing
The Street Glide cannot match Electra in this regard. With $21,289, Harley Davidson will sell you a Street Glide. Why the price difference between a street and Electra? We’ll answer that question shortly.
2011 Harley Davidson Street Glide[edit | edit source]
The 2011 MY Harley Davidson FLHX Street Glide is a fully-equipped touring machine, ready to take on weekend strolls, across-country trips and even intercontinental voyages. At its heart lies an air-cooled, 1584cc, Twin Cam 96 V-twin powerhouse paired to a six-speed manual transmission with Cruise Drive, and can produce 126 Nm of torque at 3500 rpm.
Unlike the previous Street Glide, the 2011 MY has received upgrades such as the sculpted seat for a more comfortable rider and easier straddling, or the new custom floorboard which also increase rider comfort. Also, it comes standard with 18″ front wheels, a 2-into-1 exhaust system and a single, chrome muffler, black, slotted-disc, cast-aluminum wheels, hard, lockable saddlebags and a fork-mounted fairing.
2004 Harley Davidson Street Glide[edit | edit source]
If you’re on the market for a powerful touring machine, but also one that has the trademark MoCo cruiser appearance, then the 2004 MY Harley Davidson FLHX Street Glide may be the right choice for you. It is powered by an air-cooled, four-stroke, 1449cc, 45-degree V-Twin powerhouse, paired to a five-speed manual transmission with a belt final drive and can reach a maximum power output of 67 horsepower and 110 Nm of torque.
In addition, it has been fitted with a dual seat, hard, lockable side panniers, a fork-mounted bat-wing fairing with a small windscreen and a speaker and radio system, analogue instrumentation dials, a chromed, dual exhaust system, cast-aluminum wheels, rider floorboards, passenger foot pegs and a full front fender.
Что значит FLH на мотоцикле Harley Davidson?
Мотоцикл Harley-Davidson FLH, производимый компанией Harley-Davidson Motorcycle Company, базирующейся в Милуоки, был создан в 1949 году как туристическая модель Hydra-Glide, названная так в честь телескопических вил с гидравлическим демпфированием. С момента появления Hydra-Glide, модели Duo-Glide и Electra-Glide также были выпущены и имеют обозначение FLH. Мотоциклы FLH продолжаются в 2009 году как Electra-Glides.
происхождения
Все туристические мотоциклы Harley-Davidson, оснащенные большими двигателями Big-Twin и большими телескопическими вилками, являются моделями FL с буквами «FL», обозначенным в 1941 году простым обозначением серии. Эти большие мотоциклы приводились в действие знаменитым производителем мотоциклов 1936- 47 Двигатель “Knucklehead”, получивший свое название за необычную форму своих кулисных чехлов. Двигатель Panhead был представлен в 1948 году, так назван в честь новой формы крышек коромысла. В следующем году была выпущена модель FLH.
Первый FLH
FLRA Hydra-Glide 1949 года был оснащен 74-кубическим двухцилиндровым двигателем V-Twin с толкателем. Идентифицированный как Hydra-Glide для его новой системы передней подвески, он сидел на 59,5-дюймовой колесной базе. Гидравлическая технология дает серии FL обозначение “H”. В 1951 году Hydra-Glide работала с ручным переключением и педальным сцеплением. Конфигурация была изменена на 1952 с переключением ног и ручным сцеплением. Версии смещения ноги определены как FLHF.
Обновления
Harley FLH 1955-57 годов по-прежнему имел 74-кубический двигатель и работал с головками с высокой степенью сжатия и полированными портами для выработки 55 лошадиных сил. Его колесная база была немного растянута на полдюйма. Покупатели все еще могли найти модели с ручным переключением в старом стиле и педальным сцеплением в качестве опции до 1978 года.
Duo-Glide
В 1958 модельном году была представлена новая рама с задним поворотным рычагом, который был подвешен двумя компонентами подвески катушки над амортизатором. Новая подвеска заработала серию FL под прозвищем Duo-Glide, заменив Hydra-Glide. Duo-Glide оставался моделью FLH.
Взгляд
Duo-Glide 1958-65 гг. Остается одним из самых красивых велосипедов Harley-Davidson с почти идеальной комбинацией двигателя Panhead и рамы. Это показало необычный спидометр, который опустил нули, чтобы прочитать 1 – 12, чтобы устранить беспорядок. Он был оснащен двойной выхлопной трубой, хромированным масляным баком, педалью пуска и ручками. Несмотря на то, что мотоцикл теперь имел новую заднюю подвеску, он все же был оснащен лишним подрессоренным сиденьем.
Лопата
«Shovelhead», снова названный по форме своих рокеров, заменил Panhead в 1966 году как двигатель объемом 1200 куб. См, который был модернизирован в 1978 году до 1340 куб. За год до дебюта Shovelhead, Electra-Glide был представлен с электрическим стартером, устраняя необходимость в пусковом старте. Используя тот же 74-кубический двигатель, что и предыдущие модели, мощность Shovelhead была увеличена до 60 лошадиных сил.
Electra-Glide
FLH Electra-Glide заменил Duo-Guide и все еще выпускается в 2009 году. Неокрашенная версия, представляющая собой частично покрытую переднюю часть мотоцикла (для уменьшения сопротивления воздуха), выпускалась с 1977 по 1982 год как FLHS Electra-Glide. FLHR Road King дебютировал в 1994 году и остается в производстве.
2014 Harley Davidson Street Glide[edit | edit source]
The 2014 MY Harley Davidson Street Glide greets us with some upgrades and some redesigned features that have been implemented to make it more comfortable, perform better and increase its load-carrying capabilities. This two-wheeler is a combination between classic cruiser looks with modern-day functionality and performance. The Street Glide boasts the reliable, 1690cc, air-cooled, High Output Twin Cam 103 engine that produces 138 Nm at 3500 rpm.
Its touring capabilities have been increased with Reflex linked Brembo Brakes with ABS as standard, air-adjustable rear suspension, new ergonomic hand controls, redesigned hard saddlebags, a more modern inner fairing design and with the addition of cruise control as standard. Rider pleasure is increased with the addition of a Boom Box 4.3 radio, 5.25″ speakers, plus an USB port for iPod/iPhone or MP3.
Снимите это немедленно!
На фоне своих близких «родственников» Harley-Davidson Sport Glide выделяется особенно: впервые мотоцикл можно выбирать не на стадии покупки, а прямо в гараже, перед выездом. Мелочь, меняющая все, – быстросъемный обтекатель Mini Batwing, не только преображающий дизайн, но и влияющий на ветрозащиту.
Хотите наслаждаться ветром за рулем классического круизера – откройте две защелки, сняв обтекатель. Собираетесь в путешествие и желаете спрятаться от дождя и холода за рулем? Меньше минуты – и у вас туристический мотоцикл! Это же касается и объемных боковых кофров. В городе они не нужны, а в экспедиции, наоборот, без них не обойтись. И снова минута манипуляций, радикально меняющих облик и назначение модели.
Жаль, что так же легко нельзя заменить маленькое пассажирское седло. Зато с комфортом водительского все чудно: большая подушка с развитым упором для поясницы расположена всего в 680 мм от асфальта, подножки и руль вытянуты вперед, благодаря чему и спина прямая, и ноги не слишком сильно согнуты в коленях. Идеально (с поправкой на качество дорожного полотна)!
Короткоходные подвески настроены не слишком жестко, а задний моноамортизатор еще и имеет удобную регулировку преднатяга пружины, управлять которой можно прямо из седла. Но чудес не бывает, на дорогах Иркутской области и Бурятии, где проходил наш тест-драйв, комфортно получалось не всегда. Зато на ровном покрытии Sport Glide изумителен: новое шасси не только легче, но и устойчивее к крутильным нагрузкам, благодаря чему ехать на нем можно действительно быстро.
Никогда бы не сказал, что столь массивный, сверкающий хромом круизер способен не только неспешно раскатывать по бульварам и прямым магистралям, но и чиркать подножками в поворотах извилистых горных дорог, поддерживая комфортные 140–160 км/ч и уверенно замедляясь до 60–80 км/ч перед особенно острыми шпильками. Великолепная управляемость – визитная карточка всего нового семейства Softail, и Sport Glide это только подтверждает.
Возможность ехать на новинке быстро ограничивается лишь потенциалом тормозных механизмов: спереди один диск, которого достаточно для укрощения любых скоростей, но в горах, при постоянных и резких замедлениях, он работает на грани, темнея от перегрева и намекая на скорое закипание тормозной жидкости.
Однако Sport Glide, несмотря на громкое имя, создан вовсе не для скоростных рекордов, и подавляющему большинству покупателей тормозов будет достаточно. Но тем, кому их покажется мало, придется несладко, простых способов улучшить тормоза здесь нет – спереди уже стоит мощный 4-поршневой суппорт с армированным шлангом. Впрочем, в семействе Softail есть модели с двумя тормозными дисками спереди и иной расстановкой приоритетов.
1. At first Glance
From afar, the Street Glide stands out as part-bike part-beast, with its epic windshield, respectable width of the front forks and wheels along with the unmissable saddlebags that come with the Glide.
Everywhere around the world, Harley-Davidson has set a reputation for itself with the finest additions to adventure touring motorcycles and the Street Glide is the epitome of the craft.
Equipped with all the finest features one can ever wish for, the motorcycle comes fully ready to be embarked on the longest adventure of your life.
Although a hefty initial pricing cost, there’s hardly anything else you’ll require from the aftermarket regardless of where you’re thinking of going.
An iconic addition to the Touring category, Harley’s Street Glide has single-handedly redefined the culture of bagger bikes.
Accommodating the interests of millions of enthusiasts trying to turn their cruisers into baggers, Harley introduced the Glides, tailor-made to deliver perfect ergonomic performance and luxurious comfort to riders of all sizes.
Contrary to first impressions that some people might get from the Street Glide, the motorcycle is fairly easy to ride and offers smooth control to all riders.
2020 Harley-Davidson Street Glide
Contents
The 2020 Harley-Davidson Street Glide is one of Harley’s most venerable touring motorcycles. The bike is highway-ready, but it’s also happy to cruise the boulevards and city streets. It’s a bit of a stripped-down hot rod bagger.
The Street Glide has the Milwaukee-Eight 107 engine. It’s an air-cooled V-twin that has a displacement of 1,753cc. The 107 engine is mated to a six-speed manual transmission and it makes 111 lb-ft of torque.
The Street Glide is the kind of bike you get if you love the Harley-Davidson brand. It’s a comfortable cruiser that fully embodies the HD brand ethos. The bike is great on the highway, but I see most of them cruising around town or parked outside of diners. The company has a price tag of $21,999 on it.
The motorcycle is available in several different colors: Vivid Black, Midnight Blue, Black Denim, Barracuda Silver, Stiletto Red, and Tahitian Teal.
On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new Harley-Davidson Street Glide in one place.
Недостатки модели
- Грубая работа КПП.
- Большой вес.
- Обилие индикаторов на приборной панели и ее компактные размеры ухудшают возможность быстрого чтения информации.
- Высокий центр тяжести ухудшает управляемость на низких скоростях.
- Защита от ветра спроектирована на средний вес, что доставляет некоторые неудобства высоким людям.
Electra Glide от HD относится к лучшим мотоциклам в классе люксовых туреров. Однако он создавался специально для комфортного передвижения по американским просторам. В условиях езды по серпантинным европейским и российским дорогам проявить свои характеристики полностью не получается, поскольку обилие поворотов не позволяет прочувствовать скоростной режим полностью.
В этом и проявляется неповторимость турера. Ясно одно: в городе harley davidson electra glide себя чувствует скованно и зажато. Плохие дороги также не для него по причине мягкости подвески. Мотоцикл – идеальный вариант для любителей неспешной поездки с целью полюбоваться пейзажами и насладится музыкой.
Comfort
The 680mm-high seat is wide and very comfortable; I sometimes find bikes with forward controls such as this can put too much weight on my bum, but the Street Glide seems to have good ergonomics, putting you in pleasant riding position.
At motorway speeds, there’s not a huge amount of wind protection from the fairing when you have it fitted, but despite your sail-like body position, it’s certainly not uncomfortable. Sunny weather and stunning scenery helped, but I really enjoyed cruising at 70mph on the ’Glide.
A 5.5inch-high screen is available as an optional extra if you want to extend the 1.5” one already fitted, but if you prefer the bike with no fairing, it’s as simple as popping open two clips before lifting it off. It’s a very clever piece of design, and with the steering locked, it’s virtually impossible for anyone to pinch the batwing fairing, which is a mini version of that fitted to the big Harley tourers.
Comfort and Features
With the improved suspension, reduced vibration (especially at higher speeds), and reduced heat, the 2017 Street Glide is vastly more enjoyable to ride than it was even a few months ago. It is still a great vehicle for rumbling through urban areas, being seen and admired and sought out by folks who need a rattlesnake removed, but it’s now a viable choice for longer hauls.
Each of the bike’s waterproof hard panniers is large enough to hold at least eight full-size Western Diamondbacks. Maybe more. And all kept in place by a simple latch. More practically, I was able to store my Kriega R20 backpack in a pannier, with enough room left to squeeze in a large bottle of water.
The fairing and stock windscreen keep a good bit of the weather off without causing any head wobble or overly unpleasant buffering. Though, wind noise at highway speed was pronounced enough that my Auritech earplugs weren’t really up to the task.
Speaking of wind, the Street Glide lacks the Road Glide’s spiffy fairing, so back pressure is a (very minor) issue. It’s not an issue that creates discomfort, per se, but riding in wet weather will result in the raindrops-from-every-direction experience.
If one of those raindrops happens to land on the too-tiny digital display housing the bike’s gear indicator it will manage to obscure said indicator from view. That display is housed in the speedometer, which, along with the dashboard’s other analogue dials, looks good but doesn’t really offer information as clearly as I’d like. Maybe it’s simply that I’m aging into Harley’s core demographic, but I feel the dials’ numbers are too small.
The large infotainment touchscreen in the center of the dash is easier to read, however, so you’ll have no trouble tuning in NPR as you roll toward your favorite road house. Speeding through the back roads of Washington state, I chose to blare Sam Cooke, whose rasp I could hear over the wind, through a closed modular helmet while wearing earplugs. I’m guessing that means everyone else in a quarter-mile radius could hear him, too.
Passenger accommodation is sub-par, but, you know: customization. Harley’s all about that sort of thing and fat pockets will allow you to hit the Street Glide with the mightiest of bling hammers.
A quirk of Harley bikes is that leaving the kickstand down will not cause the bike to shut off when it’s in gear. So, it’s possible to roll off with the kickstand scraping away. It’s not an immensely important thing, but just sort of strikes me as odd.
Harley Davidson Electra Glide
Harley Davidson Electra Glide has been here for a while, so if you consider age, this bike is old enough to have retired. Released in 1965, the Electra Glider has been the most loved and chosen bike by members of the touring community. It’s perfect for a cross-country tour, making you to and fro fulfilled with power and uncompromising comfort.
Great Look & Design
The Electra Glide is a great option if you’re looking for a bike specifically designed for touring. As a two-up long-haul bike, it represents its maker, Harley Davidson. It comes with the classic Harley-Davidson look, style, and design that boast comfort and mileage.
High-Performance Engine
That’s not all. This bike boasts the popular Milwaukee-Eight 107 V-twin engine known for its power and deep Harley rumble that bike lovers won’t forget to demand each time they make orders for Harley Davidson Electra Glide.
Efficiency
One feature the Harley Davidson Street Glide would wish it had is what Harley Electra Gide flaunts in excess. That’s the motorcycle’s superior throttle response and suspension performance. With those two unique qualities, Electra Glide boasts unmatched efficiency in the ranks.
Comfort & Grip
When making your adventures and glide for long days, whether on a rough or smooth motorcycle road with Harley Electra, there’s one thing you’re sure of: quality pressure. This is supplied by the e-linked brakes.
The Electra is also built with a Two-UP Seat that provides comfort and back support for two riders. The comfort is not only for riders; passenger also shares in the thrill because the passenger seat features armrests.
Pricing
As a rider who loves to travel in grand style and on the saddle of a bike that every serious cruiser and rider wants to have, you should be ready to part with some cash. If you want the Electra Glide badly, be ready to part with $31,000. Isn’t that a fair price for the great values that include custom add-ons?
2007 Harley Davidson Street Glide[edit | edit source]
The 2007 MY Harley Davidson FLHX Street Glide has, at its heart, an air-cooled, 1584cc, Twin Cam 96 powerhouse paired to a six-speed manual transmission with a Cruise Drive technology, and can produce 125 Nm of torque at 3500 rpm. Unlike its previous embodiment, it boasts a new, redesigned football-shaped air cleaner.
It comes standard with a fork-mounted, bat-wing fairing with a smoked mini wind deflector, a clean front fender, fairing-mounted rear view mirrors, black, slotted-disc, cast-aluminum wheels, a smoked-chrome, 3D fuel tank emblem, streamliner footboards, brake pedal and passenger pegs, a low-profile rear suspension, a low-hung licence plate mount and a hidden plate illuminator.
5. Detailed Specifications
5.1 Engine:
ENGINE 1 | Milwaukee-Eight 107 |
BORE | 3.937 in. |
STROKE | 4.375 in. |
DISPLACEMENT | 107 cu in |
COMPRESSION RATIO | 10.0:1 |
FUEL SYSTEM 3 | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
EXHAUST | Chrome, 2-1-2 dual exhaust with tapered mufflers |
5.2 How reliable is a Harley Davidson Street Glide engine?
Street Glide has Milwaukee-Eight 107, it’s the 9th generation “big twin” engine developed by Harley Davidson. This engine has a life normally 75,000 miles however, in best case scenario it can last over 100,000 miles. Based on its annual average of 40,000 miles it has a life expectancy exceeding 18 years.
If you service your Harley’s Engine as per maintenance schedule, it’ll surely gonna last 100,000 miles or even more. It’s common that bikers who keep their bikes well maintained, did the tuning, oil and air filter change timely, enjoy more miles than the others who are irresponsible in terms of maintaining the bike.
The most important factor in increasing your engine’s life is to follow the service schedule mentioned in the owner’s manual, and routine maintenance is also crucial for your Street glides health.
5.3 Performance:
ENGINE TORQUE TESTING METHOD | J1349 |
ENGINE TORQUE 2 | 111 ft-lb |
ENGINE TORQUE (RPM) | 3250 |
LEAN ANGLE, RIGHT (DEG.) | 31 |
LEAN ANGLE, LEFT (DEG.) | 29 |
FUEL ECONOMY TESTING METHOD | Estimated City/Hwy |
FUEL ECONOMY 5 | 43 mpg |
5.3.1 What CC is the Harley-Davidson Street Glide?
With all the other specifications Street Glide has a displacement of 1868 cc and has a maximum torque of 163 NM at the RPM of 3000.
5.3.2 How fast does a Harley Street Glide Go?
Street Glide with a displacement of more than 1600 cc can be able to go up to 105 miles per hour which is almost equal to 169 km/h.
Though this might not seem like a lot, the touring motorcycles weren’t designed to deliver high speeds in the first place.
Even though they come with hefty engines that are more powerful than some cars as well, their architecture and mechanics have been designed to provide a seamless riding experience with comfort and the ability to tow a substantial amount of weight behind them.
That’s why, even if you’re not able to speed through impossibly fast, you can rely on the Street Glide to be a worthy companion that’ll get you from A to B as quickly as the law will allow.
The best part? You’ll be traveling at the same speeds regardless of how much stuff you’re hauling behind you. This translates to amazing off-road compatibility that promises consistency and luxury throughout your adventure.
5.4 Dimensions:
LENGTH | 96.5 in. |
SEAT HEIGHT, LADEN 7 | 26.1 in. |
GROUND CLEARANCE | 5.3 in. |
RAKE | 26 in. |
TRAIL | 6.7 in. |
WHEELBASE | 64 in. |
TIRES, FRONT SPECIFICATION | 130/60B19 61H |
TIRES, REAR SPECIFICATION | BW 180/55B18 80H |
TIRE, TYPE | Dunlop Harley-Davidson Series, bias blackwall front and rear |
FUEL CAPACITY | 6 gal. |
OIL CAPACITY (W/FILTER) | 5.2 qt. |
WEIGHT, AS SHIPPED | 796 lb. |
WEIGHT, IN RUNNING ORDER | 829 lb. |
LUGGAGE CAPACITY -VOLUME | 2.3 cu ft |
5.5 Drive Train:
PRIMARY DRIVE | Chain, 34/46 ratio |
GEAR RATIOS (OVERALL) 1ST | 9.593 |
GEAR RATIOS (OVERALL) 2ND | 6.65 |
GEAR RATIOS (OVERALL) 3RD | 4.938 |
GEAR RATIOS (OVERALL) 4TH | 4 |
GEAR RATIOS (OVERALL) 5TH | 3.407 |
GEAR RATIOS (OVERALL) 6TH | 2.875 |
5.6 Chassis:
FRONT FORK | 49mm Dual Bending Valve |
REAR SHOCKS | Premium Low Hand-Adjustable Rear Suspension |
WHEELS, FRONT TYPE 9 | Enforcer II Cast Aluminum |
WHEELS, REAR TYPE 9 | Enforcer II Cast Aluminum |
BRAKES, TYPE | Dual floating rotors (front), fixed rotor (rear) |
BRAKES, CALIPER TYPE | 32 mm, 4-piston fixed front and rear |
INFOTAINMENT SYSTEM | Boom! Box 4.3 |
TYPE | Color |
SCREEN SIZE | 4.3 in. standard / 6.5 in. optional |
WATTS PER CHANNEL | 25 |
SPEAKERS | 2 |
SPEAKER SIZE | 5.25 inch standard |
HEADSET SPECIFICATIONS (IF EQUIPPED) | 16-64 ohms |
AM | Standard |
FM | Standard |
WEATHER BAND (WB) | Standard |
SD CARD, FLASH DRIVE AND MP3 – VIA USB CONNECTION | Supported |
SIRIUSXM PRESETS | 20 – P&A Upgrade for Boom! Box GTS (USA & Canada only) |
LANGUAGES | English (US/UK), German, Spanish (Mexico/Spain), French (Canada/France), Italian, Portuguese (Portugal/Brazil), Russian, Czech, Polish, Dutch, Turkish, Japanese |
HANDS-FREE MOBILE PHONE – VIA BLUETOOTH | Standard |
VOICE RECOGNITION LANGUAGES: PHONE FUNCTIONS ONLY | Phone dependent |
VOICE RECOGNITION LANGUAGES: TUNER/MEDIA/NAVIGATION | Phone dependent |
TEXT-TO-SPEECH (TTS) LANGUAGES | Phone dependent |
VEHICLE INFORMATION SCREEN (AIR TEMPERATURE, OIL PRESSURE AND EITMS) | Standard |
USB | USB/MTP/iPod/iPhone |
BLUETOOTH | Phone/Media Supported |
Electra Glide vs. Street Glide: What’s Common?
What unites Street Glide and Electra Glide apart from both being brainchildren of Harley Davidson? The two bikes share a few similarities. These common features manifest in many areas of Harley Davidson, including design, look, function, purpose, and essence.
Engine Specifications
Just as the two bikes have shown their capacity in terms of essential features, they share similar engine capacity and specifications. Both Electra and Street use the Milwaukee-Eight V-Twin Engine. What’s special about this engine?
The Milwaukee-Eight V-Twin Engine is a powerful, high-performance, smooth-running engine boasting brittle throttle response and an original soul-satisfying rumble. While the windshield on the Electra Glide is a little more than twice as high as the Street Glide, they both share in Harley Davidson 103. The engine of the two Glides boasts a ton of torque, amounting to 111111ft-lb.
Batwing Fairing
Both the Electra Glides and Street Glides have batwing, and fork-mounted fairings that turn as the rider turns the handlebars and front wheel. The batwing fairing is one feature that is uncommon among other Harley Davidson bikes, including the popular Road Glide.